رکورددار ماراتن ایران: امیدوارم بالاخره روزی یک مسابقه بین المللی در ایران برگزار شود

محمدجعفر مرادی، رکورددار ماراتن ایران
محمدجعفر مرادی، رکورددار ماراتن ایران Copyright یورونیوز
Copyright یورونیوز
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

محمدجعفر مرادی، دونده ایرانی روز یکشنبه توانست در مسابقه ماراتن برلین رکورد ایران را بعد از ۸ سال جابجا کند. او در یک گفتگوی اختصاصی با یورونیوز فارسی دلیل برگزار نشدن مسابقات بین المللی ماراتن در ایران را نبود زیرساخت‌ها دانست.

آگهی

آقای مرادی ابراز امیدواری کرد که «بالاخره» روزی شرایط لازم برای برگزاری یک مسابقه معتبر بین المللی در ایران فراهم شود. 

محمدجعفر مرادی روز یکشنبه مسیر ۴۲ کیلومتری مسابقه ماراتن را که در برلین، پایتخت آلمان برگزار شد، با ۲ ساعت و ۱۷ و ۱۴ ثانیه به پایان رساند و رکورد ایران که در دست خودش بود را ۲۸ ثانیه بهبود بخشید. 

او در این باره گفت: «خوشحالم بابت رکورد شکنی ولی ناراحت هم هستم. با اینکه خیلی آماده بودم و می توانستم رکورد بهتری بزنم ولی متاسفانه بدنم در کیلومترهای پایانی همراهی نکرد و رکوردم کمی افت کرد.»

آقای مرادی در ادامه گفت: «می‌گویند با ماراتن شوخی نکن که من دیروز به این پی بردم. من باید برای همان رکورد ۲ ساعت ۱۲ دقیقه را که تمرین کرده بودم می‌دویدم و نه رکورد ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه را.»

آقای مرادی همچنین ابراز امیدواری کرد که بتواند در مسابقات بعدی رکوردهای بهتری ثبت کند. او گفت که از ابتدای سال آینده میلادی به یک اردوی ۴۵ روزه در کنیا خواهد رفت و خود را برای مسابقه سویا در اسپانیا آماده می‌کند تا سهمیه ورود به المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست آورد.

صفحه ایکس (توییتر سابق) یورونیوز فارسی را دنبال کنید

رکورددار ماراتن در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که فدراسیون دو و میدانی کمیته مخصوصی را برای دوی ماراتن ایجاد کرده است. آقای مرادی در ادامه با بیان اینکه این کمیته «کمک‌های خوبی» به دوندگان می‌کند، از «یافتن حامیان مالی برای ورزشکاران» به عنوان نمونه‌ای از این کمک‌ها نام برد. او در ادامه گفت: «در آینده خبرهای خوبی برای ماراتن در راه است.»

محمدجعفر مرادی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر دوی ماراتن ایران را در چه وضعی می‌بینید، گفت: «استعداهای خیلی خوبی داریم. استعدادهای ما خیلی بهتر از نفراتی هستند که در این مسابقه دیدم، در حالی که اینها رکوردهای خیلی بهتری به دست می‌آورند ولی دونده‌های ما نه، فکر کنم به خاطر نبود اسپانسر است که دونده‌های ما نمی‌توانند خیلی تمرین کنند وگرنه استعدادهای خیلی خوبی داریم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنی که ورزشکاری را به ظن ارتباط با دوست پسرش به قتل رساند «از طریق استراوا او را ردیابی کرده بود»

گفتگو با تنها ایرانی شرکت‌کننده در مسابقه ۲۰۲۲ مون بلان؛ «شبانه دو بار تا قله توچال دویدم و برگشتم»

«لجبازی فدراسیون» دلیل عدم اعزام رکورددار ایرانی دوی ماراتن به بازی‌های آسیایی