تلاش‌های اروپا برای ممانعت از همکاری‌های روسیه و امارات؛ فن در لاین به ابوظبی سفر کرد

اورزولا فن در لاین
اورزولا فن در لاین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اورزولا فن در لاین، رئيس کمیسیون اتحادیه اروپا سه ماه پیش از برگزاری اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد در دوبی به امارات عربی متحده سفر کرده تا با مقام‌های این کشور گفتگو کند.

آگهی

این سفر در حالی انجام می‌شود که مقام‌های غربی تلاش دارند امارات عربی متحده را برای همکاری‌های این کشور با روسیه تحت فشار قرار دهند و این کشور ثروتمند حاشیه خلیج فارس را نسبت به عواقب چنین روابطی با مسکو هوشیار سازند. 

خانم فن در لاین در ابوظبی با شیخ محمد بن زاید رئیس امارات گفتگو کرد. او در صفحه توییتر خود در این رابطه نوشت: «هر دو طرف می‌خواهیم جلاس آب و هوای سازمان ملل با موفقیت در دبی برگزار شود. من مشتاقانه منتظر ادامه همکاری دوجانبه هستم و برای تقویت مناسبات میان امارات و اتحادیه اروپا به صورت همه‌جانبه کار خواهیم کرد.» 

با وجود روابط گرم اتحادیه اروپا با امارات، از زمان تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، قدرت‌های غربی از امارات و عربستان به دلیل حفظ روابط نزدیک با روسیه انتقاد کرده‌اند. 

پیش از سفر فن در لاین، دیوید اوسالیوان، نماینده ویژه اتحادیه اروپا به همراه مقام‌های آمریکایی و بریتانیایی به امارات سفر کردند تا بر لزوم رعایت تحریم‌های روسیه به این کشور عربی تاکید کنند. بر اساس گزارش‌ها، مقامات غربی نگران هستند که کالاهایی که می تواند به اقدامات جنگی روسیه کمک کند، از امارات به این کشور ارسال شود.

در همین رابطه سخنگوی سفارت آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت که مقامات ایالات متحده، اتحادیه اروپا و انگلیس در امارات عربی متحده بودند تا درباره اجرای موثر تحریم‌های علیه روسیه گفتگو کنند.

امارات اعلام کرده که تحریم‌های سازمان ملل را به شدت اجرا می‌کند و از طریق بانک‌های خود بر رعایت آن نظارت می‌کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

یک مقام اماراتی در این خصوص می‌گوید: «ما به جدیت از تحریم‌های سازمان ملل تبعیت می‌کنیم و فرآیندهای روشن و محکمی برای برخورد با نهادهای تحریم شده داریم و این سیاست ما از ابتدای درگیری‌ها در اوکراین با جدیت دنبال شده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فن در لاین برای دومین دوره متوالی برای ریاست کمیسیون اروپا نامزد می‌شود

پیش‌بینی تازه از رشد اقتصادی روسیه و اوکراین؛ مسکو برخلاف انتظارها رونق را حاکم کرد

آخرین سخنرانی سالانه در دوره نخست ریاست؛ فن درلاین: کاهش تورم به ۲ درصد زمان‌بر خواهد بود