نبرد در سوریه؛ تلاش نیروهای تحت رهبری کردها برای پایان دادن به ناآرامی‌ها

جنگنده‌های نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) تحت حمایت ایالات متحده، دوشنبه ۱۱ مارس ۲۰۱۹
جنگنده‌های نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) تحت حمایت ایالات متحده، دوشنبه ۱۱ مارس ۲۰۱۹ Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروهای تحت رهبری کردها روز دوشنبه به استان دیرالزور در شرق سوریه رفتند تا به درگیری‌ها با قبایل عرب پایان دهند. بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، درگیری‌ بین نیروهای دموکراتیک سوریه (اس‌دی‌اف) و جنگجویان محلی ۷۱ کشته برجای گذاشته است.

آگهی

درگیری‌ها پس از دستگیری احمد خبیل، رئیس شورای نظامی دیرالزور آغاز شد. آقای خبیل متهم به همکاری با نیروهای قدس سپاه پاسداران است.

براساس گزارش‌ها ۲۸ اوت، احمد خبیل معروف به «ابو خوله» و چند تن از اعضای شورای نظامی دیرالزور توسط نیروهای دموکراتیک سوریه در حسکه بازداشت شدند. برخی از عشایر این منطقه نیز نسبت به بازداشت این افراد معترض هستند.

با افزایش درگیری‌ها روز شنبه، گروه « نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس‌دی‌اف) در منطقه منع رفت و آمد ۴۸ ساعته اعلام کرد. آن‌ها تاکید کردند «مزدوران سوری مرتبط با رژیم» قصد دارند میان آن‌ها و قبایل عرب «اختلاف ایجاد کنند.»

روز دوشنبه، گروهی از نیروهای دموکراتیک سوریه و جنگجویان عرب به رهبری یکی از قبیله‌های پرنفوذ محلی در شهر دبیان، گرد هم آمدند.

فرهاد شامی، سخنگوی این گروه گفته است می‌خواهند به تنش‌ها پایان دهد و افزود: «ما از غیرنظامیان خواستیم که منطقه را تخلیه کنند.»

استان دیرالزور که عمدتا عرب‌نشین است، مرز بین مناطق تحت کنترل رژیم بشار اسد و مناطق تحت کنترل نیروهای نیروهای دموکراتیک سوریه است.

نیروهای دموکراتیک سوریه در سال ۲۰۱۹ عملیاتی را رهبری کردند که موجب شکست داعش در سوریه شد. این گروه که ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی با اکثریت کرد و اقلیتی عرب، آشوری و ارمنی است از حمایت واشنگتن برخوردار است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

دو مقام آمریکایی روز یکشنبه با مقامات نیروهای دموکراتیک سوریه و رهبران قبایل عرب در دیرالزور دیدار کردند تا سعی کنند اوضاع را در این منطقه استراتژیک و نفت خیز آرام کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات پهپادی به مقر پیشمرگه‌های کرد؛ اقلیم کردستان شبه‌نظامیان تحت حمایت بغداد را متهم کرد

قاچاق سلاح و مواد مخدر با پهپاد از سوریه به اردن؛ امان «تهدید‌ تازه ایران» را محکوم کرد

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند