مقام عالی‌رتبه اوکراین: حملات پهپادی به داخل خاک روسیه افزایش می‌یابد

حملات پهپادی به داخل خاک روسیه
حملات پهپادی به داخل خاک روسیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مقام ارشد اوکراین روز جمعه گفت که حملات پهپادی به داخل خاک روسیه افزایش خواهد یافت.

آگهی

میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین افزود حملات اخیر نشان داد که جنگ در اوکراین به تدریج به داخل خاک روسیه منتقل می‌شود. مشاور ولودیمیر زلنسکی همچنین انجام هرگونه مذاکره صلح را فعلا منتفی دانست. 

وی افزود که مذاکره صلح با مسکو در شرایط کنونی به معنای «تسلیم» اوکراین و کشورهای دموکراتیکی است که از کی‌یف حمایت می‌کنند. 

اطلاعات ارتش اوکراین روز جمعه اعلام کرد که حمله پهپادی اخیر به فرودگاه پسکوف در شمال غربی روسیه از داخل خاک این کشور انجام شد. 

میخایلو پودولیاک در مورد حملات پهپادی روسیه به کشورش نیز گفت: «حملات پهپادهای ناشناس از داخل خاک فدراسیون روسیه رو به افزایش است و شمار این حملات باز هم افزایش خواهد یافت.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حملات پهپادی به داخل خاک روسیه طی هفته‌های گذشته به شکل چشمگیری افزایش یافته است. روسیه چند شب پیش شاهد حمله پهپادی به شش منطقه مختلف در خاک خود بود. 

کی‌یف هرچند به طور علنی مسئولیت این حملات پهپادی را برعهده نمی‌گیرد اما اغلب از انجام آنها ابراز خشنودی می‌کند. 

ولودیمیر زلنسکی روز پنجشنبه از استفاده از سلاح جدید ساخت کشورش با بُرد ۷۰۰ کیلومتر تمجید کرده بود. این در حالی است که فاصله مرز اوکراین با فرودگاه پسکوف که مورد حملات پهپادی قرار گرفت نیز حدود ۷۰۰ کیلومتر است.

کشورهای غربی حامی اوکراین از این کشور خواسته بودند تا از سلاح‌هایی که تحویل می‌گیرد برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده نکند. آنها البته تاکید می‌کنند که کی‌یف اجازه استفاده از سلاح‌های خودش را برای حمله به اهداف نظامی در داخل خاک روسیه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسکو: چهار قایق تندرو اوکراینی را منهدم کردیم؛ کی‌یف: ۱۷ پهپاد روسیه در اودسا سرنگون شدند

زلنسکی وزیر دفاع جدید اوکراین را معرفی کرد؛ یک تاتار کریمه جایگزین رژنیکوف می‌شود

جیره‌بندی گلوله در ارتش اوکراین؛ روسیه چگونه از «موج انسانی» در جنگ بهره‌برداری می‌کند؟