یکی از رهبران «پسران مفتخر» بابت حمله به کنگره آمریکا به ۱۷ سال زندان محکوم شد

جوزف بیگز (دست راست) در روز حمله به ساختمان کنگره آمریکا
جوزف بیگز (دست راست) در روز حمله به ساختمان کنگره آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از رهبران گروه راست افراطی «پسران مفتخر» در آمریکا روز پنجشنبه به دلیل حمله روز شش ژانویه سال ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره این کشور به ۱۷ سال زندان محکوم شد.

آگهی

جوزف بیگز که برای «جنگ» در راستای حفظ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در کاخ سفید فراخوان داده بود اکنون به یکی از طولانی‌ترین دوره‌های حبس به دلیل حمله به ساختمان کنگره محکوم شده است. او سابقه خدمت در ارتش آمریکا را دارد.

دادستان‌ها برای جو بیگز به دلیل هدایت حدود ۲۰۰ نفر از اعضای «پسران مفتخر» به سمت ساختمان کنگره در واشنگتن درخواست محکومیت به ۳۳ سال حبس کرده بودند. هواداران دونالد ترامپ با حمله به ساختمان کنگره امیدوار بودند تا بتوانند مانع از تائید پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده در انتخابات سال ۲۰۲۰ شوند. 

جو بیگز پیش از این از حوادث روز شش ژانویه سال ۲۰۲۱ ابراز تاسف کرده بود. او افزوده بود که دیگر از سیاست و گروه‌های سیاسی منزجر شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بیش از ۱۱۰۰ نفر تاکنون در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره آمریکا بازداشت شده‌اند و برای آنها کیفرخواست صادر شده است. بیش از نیمی از این افراد تاکنون مجرم شناخته شده‌‌اند و برای اغلب آنها احکام زندان قطعی صادر شده است. 

ترامپ اتهام خود را در پرونده قضایی جورجیا رد کرد

دونالد ترامپ نیز ماه گذشته به دلیل تلاش‌هایش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ از سوی دادگاه فدرال واشنگتن و دادگاه ایالتی جورجیا تحت تعقیب قرار گرفت.

او روز پنجشنبه ضمن رد اتهام «توطئه برای تغییر نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا» خود را «بی گناه» دانست. رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا سال ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا با اختلاف کمتر از ۱۲ هزار رای از جو بایدن شکست خورد.

دونالد ترامپ در حالی در چند پرونده تحت تعقیب قرار گرفته است که نظرسنجی‌ها از پیشتازی او در رقابت برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ حکایت دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کانادا گروه آمریکایی «پسران مفتخر» را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد

رویترز: رهبر گروه افراطی پسران مفتخر قبلا خبرچین پلیس آمریکا بوده

کانادا احتمالا «پسران مفتخر» را همردیف داعش در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد