چالش‌های سربازان اوکراینی برای پیشروی در جبهه جنوب؛ زلنسکی خواستار مدل حمایت آمریکا از اسرائیل است

سربازان اوکراینی
سربازان اوکراینی Copyright LIBKOS/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.
Copyright LIBKOS/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروهای اوکراینی می‌گویند که روستای روبوتین در منطقه زاپوریژیا را تصرف کرده‌اند و به سمت چندین روستای دیگر حرکت می‌کنند تا منطقه استراتژیک توکماک را در محدوده توپخانه خود قرار دهند.

آگهی

اولکساندر سولونکو، یکی از سربازان متخصص در حوزه ارتباطات به تفصیل درباره چالش‌های پیشرفت در این منطقه نوشته است.

او گفته است که «توپوگرافی منطقه بسیاری از نیروهای اوکراینی را در معرض دید قرار داده است. هر که باشید یعنی یک گروه تهاجمی، گروه شناسایی هوایی یا زمینی و … حرکت شما از دور قابل مشاهده است. دشمن مدت‌هاست که برای ملاقات با شما آماده می‌شود.»

وی اضافه کرده است: «در شمار محدودی از جاده‌ها، امکان دسترسی و مسیرهای لجستیکی وجود دارد. همه چیز به‌طور مکرر هدف گلوله قرار گرفته و گلوله باران شده است. مطمئنا شما شناسایی می‌شوید. اساسا انجام فعالیت در حالی که برای دشمن کاملا نامرئی باقی بمانید غیرممکن است.»

یک افسر اوکراینی نیز روز جمعه گفته بود که زمین باز یک چالش است و هواپیماهای بدون سرنشین از هر دو طرف بالای سر سربازان است.

وی اضافه کرده بود که «پنهان کردن هرگونه حرکت تجهیزات غیر ممکن است. هر مانوری بلافاصله برای دشمن مشخص می‌شود و گلوله باران‌ها یا با توپخانه یا پهپادها آغاز می‌شود.»

این افسر گفته بود که برخلاف باهموت هیچ زیرزمینی وجود ندارد که بتوان در آن پناه گرفت.

از سوی دیگر سولونکو با اشاره به تجهیزات روسیه در این منطقه به برخی از آن‌ها اشاره کرده و گفته است: «یک سیستم کامل از سنگرها، گودال‌ها، تونل‌های واقعی در برخی مکان‌ها وجود دارد. آن‌ها مجهز به نارنجک‌انداز خودکار، مسلسل، سیستم‌های موشکی ضد تانک هستند و خندق‌های ضد تانک و میدان‌های مین در سراسر منطقه کشیده شده است.»

گزارش‌های متعدد در هفته‌های اخیر حاکی از آن است که تخریب‌چی‌های اوکراینی یعنی سربازانی که وظیفه پاکسازی میادین مین را برعهده دارند پیشرفت آهسته‌ای کرده‌اند.

آقای سولونکو در تحلیل خود گفته است که مواضع اوکراین در قلمرو بازپس گرفته شده از سوی مین‌ها و سیم‌های برقی احاطه شده است. مسیرهایی برای ورود ایجاد می‌شوند و تخریب‌چی‌ها به تدریج منطقه را پاکسازی می‌کنند.

وی همچنین به بی‌اثر بودن نیروهای زرهی اوکراینی در منطقه به‌دلیل برتری دشمن در هوا اعتراف کرد.

بمب‌های هوایی هدایت شونده یکی از بزرگترین ترس‌ها هستند. روس‌ها از آن‌ها در مقیاس وسیع استفاده می‌کنند.
اولکساندر سولونکو
یکی از سربازان متخصص در حوزه ارتباطات

وی گفت: «بمب‌های هوایی هدایت شونده یکی از بزرگترین ترس‌ها هستند. روس‌ها از آن‌ها در مقیاس وسیع استفاده می‌کنند.»

به گفته سولونکو، روس‌ها به‌طور گسترده از پهپادها برای نظارت و هدف قراردادن مواضع اوکراین استفاده می‌کنند. آن‌ها اهداف را شناسایی کرده و لانست‌ها را به‌صورت دسته جمعی پرتاب می‌کنند و همزمان بمب‌های هدایت شونده هم شلیک می‌شود.

او همچنین گفته است که وسایل نقلیه اهدایی ایالات متحده جان‌های زیادی را نجات داده است. وی با اشاره به صحبتش با یکی از سربازان میدان نبرد فاش کرده است که دو بار از یک حمله مستقیم به خاطر استفاده از بردلی ( Bradley- نوعی تانک) جان سالم به در برده است.

زلنسکی و مدل حمایت آمریکا از اسرائیل

این تحلیل در حالی مطرح شده است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین می‌گوید امیدوار است که این کشور تضمین‌های امنیتی مشابه با اسرائیل را از آمریکا دریافت کند.

زلنسکی در گفت‌وگویی با رسانه‌های اوکراینی گفت ضمانت‌های امنیتی، هم شامل سپر و هم شمشیر است.

او گفت که چنین تضمین‌هایی از طریق روند الحاق اوکراین به ناتو حاصل می‌شود اما از طریق توافق دو جانبه با ایالات متحده تقویت خواهد شد.

وی افزود: «اما احتمالا چنین مدلی خواهیم داشت مانند مدل اسرائیل که در آن سلاح، فناوری، آموزش، امور مالی و … داریم. چیزی شبیه به اسرائیل اما ما دشمن متفاوتی داریم.»

وی تاکید کرد که چنین توافقی بستگی به حضور افراد در کاخ سفید ندارد چراکه کنگره آن را تایید می‌کند.

آگهی

ایالات متحده آمریکا و اسرائیل از زمان ایجاد دولت اسرائیل موافقت‌ نامه‌های امنیتی متعددی را امضا کرده‌اند و ایالات متحده آنچه را که یک مزیت نظامی کیفی برای اسرائیل در مقایسه با سایر نیروهای منطقه نامیده می‌شود تضمین می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلنسکی در دیدار با رهبران جامعه یهودیان از افتتاح دفتر دیوان کیفری بین‌المللی در اوکراین خبر داد

کی‌یف: کماندوها سربازان روس را در کریمه کشتند و پرچم اوکراین را برافراشتند

جیره‌بندی گلوله در ارتش اوکراین؛ روسیه چگونه از «موج انسانی» در جنگ بهره‌برداری می‌کند؟