داروی جدید مقابله با چاقی مفرط در آلمان در پی تقاضای بالا کمیاب شد

چاقی مفرط
چاقی مفرط Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عرضه داروی شرکت «نوو نوردیسک» برای کاهش وزن در آلمان کمتر از یک ماه پس از آغاز فروش آن با محدودیت روبرو است.

آگهی

بنا به گزارش عرضه‌کنندگان دارو و پزشکان در آلمان میزان تقاضا برای داروی «وی‌گووی» به مراتب بیشتر از حجم تحویل آن از سوی شرکت دانمارکی است. شرکت «نوو نوردیسک» اکنون برای افزایش عرضه این دارو در آمریکا و همچنین گسترش بازار فروش آن در اروپا با چالش روبرو است.

این شرکت پیش از این در ماه ژوئن اعلام کرده بود که گسترش عرضه داروی «وی‌گووی» به بازارهای جدید در اروپا با سرعت کمتری از آنچه پیش از این برنامه‌ریزی شده بود صورت خواهد گرفت. 

مبتلایان به چاقی مفرط پس از مصرف دوز اولیه دارو باید ماهانه حدود ۳۰۰ یورو برای دوزهای بعدی دارو هزینه کنند. مصرف بی‌وقفه این دارو برای کاهش اشتهای بیمار اهمیت دارد. از سوی دیگر «وی‌گووی» باید هر ماه با دوز بیشتری مصرف شود. 

این دارو از نسل جدید داروها برای کاهش وزن است که امیدهای زیادی را در راستای مقابله با چاقی مفرط در سطح جهان پدید آورده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این در حالی است که شرکت‌های داروسازی و سرمایه‌گذاران نیز امیدوارند از این راه سود قابل توجهی کسب کنند. چاقی مفرط به عنوان یک بیماری مزمن شناخته می‌شود. مبتلایان به این بیماری بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و برخی از انواع سرطان هستند. 

از سوی دیگر در جریان شیوع بیماری «کووید ۱۹» نیز مشخص شد که اضافه وزن یا چاقی مفرط یکی از عوامل موثر در وخامت حال مبتلایان است. 

درمان و رسیدگی به حال بیماران مبتلا به چاقی مفرط برای نظام‌های سلامت و درمان پرهزینه است. بیماری چاقی مفرط ارتباطی با شیوه زندگی فرد ندارد و یک بیماری ژنتیکی محسوب می‌شود. 

از زمان عرضه نسل اول داروهای مقابله با چاقی مفرط در دهه ۱۹۶۰ تاکنون آمار مبتلایان به این بیماری همواره رو به افزایش بوده است. این در حالی است که نسل جدید داروها علاوه بر اینکه در مقابله با دیابت موثر هستند نسبت به دیگر داروها تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چاقی یکی از مهمترین دلایل افزایش سرطان در افراد زیر ۵۰ سال است

دو نفر دیگر پس از مصرف مکمل‌‌های غذایی حاوی «بنی کوجی» در ژاپن جان باختند

نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۳۵ چاق می‌شوند؛ کشورها برای کنترل چاقی شهروندان خود چه می‌کنند؟