بازجویی از دو کودک خردسال توسط سرویس امنیت فدرال روسیه به دلیل مخالفت‌های مادرشان با جنگ اوکراین

نمایی از میدان لوبیانسکایا در مسکو مشرف به ساختمان سرویس امنیت فدرال (کا.گ.ب. سابق)، ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۳
نمایی از میدان لوبیانسکایا در مسکو مشرف به ساختمان سرویس امنیت فدرال (کا.گ.ب. سابق)، ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان تحقیقات یک پرونده کیفری که موضوع آن «بدگویی» یک مادر از ارتش روسیه بود، ماموران سرویس امنیت فدرال روسیه دختر ۹ ساله و پسر ۱۰ ساله او را تحت بازجویی قرار دادند.

آگهی

بنا بر گزارش مجله آنلاین روسی‌زبان «خلود» (Kholod) در روز گذشته، این دو کودک در جریان تحقیقات قضایی مرتبط با مادرشان لیدیا پرودوفسکایا که به «بی‌اعتبار کردن» مکرر نیروهای مسلح روسیه در رسانه‌های اجتماعی متهم است، برای بازجویی احضار شدند.

این دو کودک در ۳۱ ماه ژوئیه با حضور روانشناس و نماینده سازمان خدمات اجتماعی هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه و بطور جداگانه مورد بازجویی قرار گرفتند. به نوشته «خلود» خانم پرودوفسکایا در زمان بازجویی از فرزندانش، اجازه حضور در آن جلسه را نداشت.

اتهامات خانم پرودوفسکایا که خود از وکلای دادگستری شهر آرخانگلسک در شمال غربی روسیه است، مربوط به یازده مطلبی است که ظاهرا او در شبکه اجتماعی روسی «وی‌کِی» (چیزی شبیه فیسبوک) منتشر کرده است.

بنا بر آنچه روایت می‌شود، پست‌های خانم پرودوفسکایا در VK فقط برای حلقه دوستان نزدیک او قابل مشاهده بوده و حاوی جملاتی انتقادی از جنگ روسیه علیه اوکراین بوده است. وی این متن‌ها را در جریان کنسرت زمفیرا، ستاره موسیقی پاپ روسی منتشر کرده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

خانم پرودوفسکایا در آن پست‌ها به نقل از زمفیرا نوشته بود که «روسیه در حال نابودی اوکراین و خودش است». وی همچنین این جنگ را «کاملا بی‌معنی و بی‌رحمانه» خواند. 

او همچنین در جریان کنسرتی که گمان می‌رود در نوامبر ۲۰۲۲ در لندن برگزار شده است، گفته بود که «همین الان، کشور من در حال نابودی اوکراین و خودش است».

در پرونده پرودوفسکایا، اظهارات زمفیرا «سرشار از ظلم، بی‌رحمی و سنگدلی» و بدون «پشتوانه معقول» توصیف شده است.

پرودوفسکایا علاوه بر این متهم است که اظهارات لئونید گازمن، یکی از سیاستمداران سرشناس و منتقد روس را درباره حملات روسیه به کی‌یف منتشر کرده است. 

آقای گازمن پس از گذراندن دو دوره ۱۵ روزه حبس متوالی به اتهام «یکی خواندن» روسیه دوران شوروی با آلمان نازی، درنهایت در ماه سپتامبر خاک روسیه را ترک کرد.

در صورت مجرم شناخته شدن خانم پرودوفسکایا، وی به پنج سال زندان محکوم خواهد شد. طبق قوانین روسیه، اگر فردی دارای فرزند زیر ۱۴ سال باشد، می‌توان مجازات زندان وی را به تعویق انداخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کی‌یف: اسرائیل اخراج اوکراینی‌ها را متوقف نکند مرزها را به روی زائران یهودی به شهر «اومان» می‌بندیم

مقام روس: در حمله پهپادی اوکراین به کورسک ۵ نفر مجروح شدند

بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه، «اقدامی برای تضعیف سرگئی شویگو»؛ به فرمان پوتین یا نخبگان؟