بنیاد جورج سوروس حمایت مالی خود را از پروژه‌های اروپایی محدود می‌کند

جورج سوروس، بنیانگذار بنیادهای جامعه باز
جورج سوروس، بنیانگذار بنیادهای جامعه باز Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موسسه خیریه‌ای که توسط سرمایه‌گذار میلیاردر، جورج سوروس تاسیس شده، تمرکز خود را از اروپا به سایر نقاط جهان تغییر می‌دهد.

آگهی

«بنیادهای جامعه باز»، موسسه خیریه‌ای که توسط میلیاردر مجارستانی الاصل، جورج سوروس تاسیس شده، تمرکز خود را از مسایل اروپایی دور خواهد کرد. 

این بنیاد می‌گوید قصد دارد بخش‌های زیادی از کار خود را در اتحادیه اروپا محدود و در نهایت پایان دهد و تمرکز خود را به سایر نقاط جهان بگرداند. 

این سازمان از مبارزان برای آزادی بیان، دولت پاسخگو و از جوامعی که عدالت و برابری را ترویج می‌کنند، حمایت می‌کند. 

اما این تصمیم برای برخی در مجارستان، منطقی نیست. پیتر هانزلی، سخنگوی اتحادیه دگرباشان جنسی مجارستان گفت: «از نظر من، این استدلال کمی متناقض است. دولت مجارستان کار زیادی برای ال‌جی‌بی‌تی‌کیوها انجام نمی‌دهد و در واقع حتی علیه آنهاست. اما موضوع دموکراسی، نه تنها در مجارستان، بلکه در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم در وضعیت خوبی قرار ندارد.»

هنوز مشخص نیست که قرار است بودجه این بنیاد چگونه و کجا هزینه شود. البته به حمایت از برخی برنامه‌های جامعه مدنی در اروپا از جمله «جوامع روما» ادامه خواهد داد. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در ماه ژوئن، اعلام شد که سوروس ۹۳ ساله اداره این بنیاد را به پسر، الکس، واگذار خواهد کرد. ماه بعد، او از برنامه‌های خود برای اخراج ۴۰ درصد از کارکنان این بنیاد در سراسر جهان رونمایی کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود رسمی جورج سوروس به معاملات رمزارز؛ قیمت بیت‌کوین به اوج ۵ ماه پیش بازگشت

چهار توصیه «جورج سوروس» برای موفقیت در سرمایه‌گذاری‌های پرریسک

جورج سوروس: فیسبوک و گوگل سد راه دموکراسی هستند