«ایلان ماسک برای مدیریت بهتر شرکت‌هایش تاکتیک‌های رهبری ناپلئون بناپارت را خوانده است»

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا موتورز
ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا موتورز Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

والتر آيزاکسون، نویسنده بیوگرافی ایلان ماسک، میلیاردر معروف آمریکایی می‌گوید که ایلان ماسک تاکتیک‌های رهبری ناپلئون بناپارت، امپراتور فرانسه و یکی از بزرگترین ژنرال‌های تاریخ را برای ایفای نقشی بهتر به عنوان مدیرعامل تسلا مطالعه و تجزیه و تحلیل کرده است.

آگهی

قرار است کتاب بیوگرافی ایلان ماسک ماه آینده منتشر شود و والتر آيزاکسون در جریان مصاحبه با نشریه «اکسیوس» به مناسبت چاپ این کتاب، می‌گوید که به باور ایلان ماسک، آگاهی از تاریخ ارتش‌های قدرتمند می‌تواند برای موفقیت در «زندگی سازمانی» مفید باشد. 

به گفته آيزاکسون، ماسک دست‌کم از یکی تاکتیک‌های ناپلئون در شیوه مدیریت خود بر شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس استفاده کرده است. 

او می‌افزاید: «ماسک معتقد است که هرجا ناپلئون حضور داشته، ارتشش بهترین عملکرد را داشته است و به همین دلیل هم ایلان ماسک دوست دارد تا پاسی از شب در خطوط مونتاژ تسلا و اسپیس ایکس حضور داشته باشد.»

والتر آيزاکسون همچنین در جریان این مصاحبه می‌گوید که ماسک کارخانه‌های تسلا و اسپیس‌ایکس را همواره به «میدان‌های جنگ» تشبیه می‌کرده و به آيزاکسون نیز گفته است که «اگر کارمندان، فرمانده خود را در میدان نبرد ببینند، انگیزه بیشتری خواهند داشت.»

ناپلئون بناپارت را یکی از بزرگترین فرماندهان تاریخ نظامی جهان می‌دانند. او در جریان انقلاب فرانسه به قدرت رسید و با رهبری «جنگ‌های ناپلئونی» بسیاری از بخش‌های اروپا را فتح کرد. 

او که از ۱۷۹۹ تا ۱۸۰۴ میلادی رهبر جمهوری فرانسه و از سال ۱۸۰۴ میلادی نیز رسما امپراتور فرانسه بود، پس از یک دهه زمامداری درنهایت در پی تلاش ناموفق برای حمله به روسیه مجبور به کناره‌گیری از تاج و تخت شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ایلان ماسک به این معروف است که در کارخانه تسلا و دفتر مرکزی شرکت اسپیس‌ایکس می‌خوابد. سال گذشته، ماسک گفت که اساسا «سه سال متوالی» در کارخانه‌های تسلا در فریمانت، کالیفرنیا و اسپارکس، نوادا زندگی کرده است؛ چراکه می‌خواسته الهام بخش کارکنان شرکت باشد تا سخت‌تر کار کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعلام آمادگی ایلان ماسک و زاکربرگ برای مبارزه با یکدیگر در قفس

تحولات ایران و جهان؛ بریتانیا دو شهروند این کشور را متهم به جاسوسی برای چین کرد

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟