دولت آلمان بابت آرایش آنگلا مرکل ۵۵ هزار یورو هزینه کرده است

آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، شنبه، ۲۹ آوریل ۲۰۲۳، در رویداد نمایشگاه کتاب لایپزیگ در لایپزیگ.
آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، شنبه، ۲۹ آوریل ۲۰۲۳، در رویداد نمایشگاه کتاب لایپزیگ در لایپزیگ. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان از زمان کناره‌گیری از قدرت تا کنون ۵۵ هزار یورو بابت آراستگی مو و آرایش صورت هزینه روی دست دولت گذاشته است.

آگهی

بر اساس اسنادی که از سوی نشریه «تاگس اشپیگل» منتشر شده است، خانم مرکل با وجود کناره‌گیری از سمت خود در سال ۲۰۲۱ میلادی همچنان هزینه‌هایی از دولت فدرال آلمان دریافت می‌کند.

در این گزارش آمده است صدراعظم سابق آلمان مدتی است که دیگر به آرایشگر قدیمی خود مراجعه نمی‌کند و آرایشگر جدید او علاوه بر آرایشگری یک طراح مد است. 

دولت آلمان در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۳۷ هزار یورو و در سال ۲۰۲۳ نیز حدود ۱۷ هزار یورو برای آرایش خانم مرکل در برنامه‌های عمومی و خصوصی پرداخت کرده است.

صدراعظم پیشین آلمان به تاگس‌اشپیگل گفته است: «این هزینه‌ها صرف‌نظر از عمومی بودن یا غیر دولتی بودن آن‌ها، با انجام وظایف رسمی مرتبط است.»

افزایش هزینه‌های خدمات آرایشی مقامات از گذشته انتقاداتی را در پی داشته است. راینر هولزنگل، رئیس انجمن مالیات دهندگان گفته که هزینه‌ها باید «به حداقل ممکن کاهش یابد و در برخی موارد نیز به صورت خصوصی پرداخت شود».

به نظر می‌رسد اولاف شولتز، صدراعظم کنونی آلمان نیز برای سفرهای عمومی خود از ایجاد چنین هزینه‌هایی دریغ نمی‌کند. از اول سال جاری میلادی تاکنون، نمایندگان صدراعظم بیش از ۲۱ هزار یورو برای آراستن مو و آرایش صورت هزینه کرده‌اند. این رقم در سال ۲۰۲۲ میلادی به حدود ۴۰ هزار یورو رسیده بود.

تحقیق پارلمانی در اوایل سال جاری نشان می‌داد که هزینه‌های مربوط به عکاسان و آرایشگران در سال اول دولت شولز در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز به حدود ۱.۵ میلیون یورو افزایش یافته است. این رقم تقریباً ۸۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ یعنی زمان صدارت خانم مرکل است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هفته گذشته نیز زمانی که گزارش داده شد، دفتر مارکوس سودر (رهبر ایالت باواریا) تنها در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۸۰ هزار یورو برای عکاسان مستقل خرج کرده، انتقادات زیادی در این‌باره مطرح شد.

آقای سودر گفته است که عکاسان را «بر اساس مناسبت‌ها و با نرخ توافقی ساعتی یا روزانه استخدام می‌کند» و اینکه عکس‌ها با اهداف مطبوعاتی و مستندسازی گرفته شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی‌های تازه در مورد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا؛ بخش املاک آلمان به قهقرا می‌رود؟

پلیس آلمان یک مرد سوری را به ظن ارتکاب جنایت علیه بشریت بازداشت کرد

صدراعظم آلمان: باید به برترین و بزرگترین قدرت نظامی اروپا تبدیل شویم