آنگلا مرکل بالاترین نشان افتخار آلمان را دریافت خواهد کرد

آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان برای شرکت در ضیافت دولتی در برلین، چهارشنبه، ۲۹ مارس ۲۰۲۳، وارد کاخ بلوو شد.
آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان برای شرکت در ضیافت دولتی در برلین، چهارشنبه، ۲۹ مارس ۲۰۲۳، وارد کاخ بلوو شد. Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهوری آلمان قصد دارد نشان شایستگی صلیب بزرگ، بالاترین نشان افتخار آلمان را برای دستاوردهای ویژه خانم مرکل در ۱۶ سال زمامداری آلمان به او اعطا کند.

آگهی

آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان قرار است بالاترین نشان افتخار آلمان را دریافت کند.

فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهوری آلمان قصد دارد نشان شایستگی صلیب بزرگ، بالاترین نشان افتخار آلمان را برای دستاوردهای ویژه خانم مرکل در ۱۶ سال زمامداری آلمان به او اعطا کند.

در این مراسم اولاف شولتس جانشین خانم مرکل نیز حضور دارد.

او سومین رهبر سابق آلمان است که این نشان را دریافت می‌کند. پیش از او این نشان به کنراد آدناور، نخستین صدراعظم جمهوری فدرال آلمان و هلموت کهل که به « پدر اتحاد دو آلمان» شهرت دارد نیز اعطا شده است.

مرکل ۶۸ ساله نخستین زن صدراعظم در تاریخ آلمان است. او همچنین اولین رهبر آلمان است که در آلمان شرقی کمونیست بزرگ شده است.

خانم مرکل که رهبری بزرگترین اقتصاد اروپا را با وجود بحران‌هایی از جمله بحران مالی جهانی، بحران بدهی منطقه یورو و همه‌گیری کویید ۱۹ به عهده داشت در دسامبر ۲۰۲۱ از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

میراث مرکل از زمان خروج او به طور فزاینده‌ای مورد توجه منتقدان قرار گرفته است به ویژه پس از تهاجم روسیه به اوکراین. با این حال او قاطعانه از تلاش‌های دیپلماتیک خود دفاع کرد و گفت که توافق صلح ۲۰۱۵ که بسیار مورد انتقاد قرار گرفت زمان گرانبهایی را برای کی‌یف خرید.

او همچنین هنگام ترک سمتش در مورد تصمیمات دولتش برای خرید مقادیر زیادی گاز طبیعی از روسیه، تامین کننده اصلی گاز آلمان، عذرخواهی نکرد و سال گذشته در این‌باره گفت «در آن زمان» این تصمیمات منطقی بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جشن خداحافظی با انرژی اتمی در دروازه براندنبورگ؛ آلمان آخرین نیروگاه‌های هسته‌ای خود را تعطیل کرد

آتش‌سوزی در هامبورگ؛ پلیس آلمان نسبت به احتمال انتشار مواد سمی هشدار داد

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد