آتش‌سوزی در کلبه تفریحی معلولان در فرانسه ۱۱ کشته به جا گذاشت؛ جستجو برای یافتن مفقودان ادامه دارد

آتش نشانان در تلاش برای مهار آتش در خانه تفریحی در شهر وینتزنهایم، در شمال شرقی فرانسه
آتش نشانان در تلاش برای مهار آتش در خانه تفریحی در شهر وینتزنهایم، در شمال شرقی فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته آتش‌نشانان ۹ جسد در این کلبه پیدا شده و امیدی چندان به زنده ماندن باقی افراد وجود ندارند. این کلبه خصوصی در شمال شرقی فرانسه برای تعطیلات رزرو شده بود. گفته می‌شود مهمانان آن افراد «کم‌توان ذهنی» بوده‌اند.

آگهی

گفته می‌شود که ۱۱ نفر در آتش‌سوزی در یک کلبه تفریحی برای افراد معلول در شمال فرانسه جان خود را از دست داده‌اند. 

سرهنگ فیلیپ هاوویلر از سازمان آتش‌نشانی گفت که اجساد در طبقه اول ساختمان بوده و توسط هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی شده‌اند. او ادامه داد: «ما در عرض یک ربع به محل حادثه رسیدیم. اما آتش، کل ساختمان را گرفته بود. ۱۷ نفر موفق شده بودند فرار کنند، اما متاسفانه با توجه به این وضعیت، ۱۱ نفر در ساختمان گرفتار شدند و هیچ راهی برای نجات آنها وجود نداشت. ۱۱ جسد پیدا شده، اما ما همچنان به دنبال بقایای کسانی هستیم که نتوانستند از آتش فرار کنند.»

او همچنین گفت که با توجه به شدت آتش سوزی، قربانیان به احتمال زیاد تا رسیدن آتش‌نشانان جان خود را از دست داده‌اند. او افزود که همه افرادی که در طبقه همکف بوده‌اند موفق به فرار شده‌اند، اما افراد طبقه اول نتوانستند خودشان را به خروجی‌ها برسانند. 

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه در توییتی نوشت که «ذهنم درگیر قربانیان، مجروحان و عزیزان آنها است.»

به گفته هاوویلر، الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه هم در حال سفر به این منطقه بوده و انتظار می‌رود تا عصر چهارشنبه به آنجا برسد. 

کریستف مارو، بخشدار استان «او-رن» که در محل حادثه حضور داشت گفت: «جستجو ادامه دارد. ما تقریبا مطمئن هستیم که مفقودان حادثه زنده نیستند.»

مقامات محلی گفتند که آتش سوزی حدود ساعت ۶ و نیم صبح به وقت محلی رخ داد و «بسیار شدید» بوده اما به سرعت توسط ۷۶ آتش‌نشان مهار شد. ۱۷ نفر از این کلبه تخلیه شدند و یکی از آنها به بیمارستان منتقل شده است. 

مهمانان این کلبه تفریحی به عنوان «کم‌توان ذهنی جزیی» عنوان شده‌اند. طبق گزارش‌ها یکی از ۱۱ نفر مفقود شده از همراهان این گروه بوده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جرالد دارمنین، وزیر کشور فرانسه در توییتی نوشت: «صبح امروز آتش سوزی‌ای در ساختمانی برای افراد [معلول] در منطقه او-رن رخ داد. علیرغم مداخله سریع و شجاعانه آتش‌نشانان که به آنها احترام می‌گذارم، متاسفانه [این حادثه] تعدادی قربانی به همراه داشت.»

تحقیقات در مورد آتش سوزی توسط ژاندارمری آغاز شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشروی آتش‌سوزی‌های جنگلی در هاوایی؛ شمار کشته‌ها از ۳۶ نفر گذشت

آتش سوزی‌های جنگلی و دستور نخست‌وزیر یونان برای آماده‌ باش: ما در جنگ هستیم

عملیات ویژه بی‌سابقه در فرانسه؛ بیمار ۳۹۱ کیلوگرمی با تخریب آپارتمانش به بیمارستان منتقل شد