حمایت «قاطعانه» فرانسه از تلاش‌های اِکُواس برای پایان دادن به حکومت کودتاگران در نیجر

French Foreign Minister Catherine Colonna
French Foreign Minister Catherine Colonna Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسه روز شنبه اعلام کرد که «با قاطعیت» از تلاش‌های «جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا» موسوم به «اِکُواس» برای پایان دادن به حکومت کودتاگران در نیجر حمایت می‌کند.

آگهی

بیانیه فرانسه در این باره، از سوی کاترین کولونا، وزیر خارجه این کشور و در آستانه پایان اولتیماتوم بلوک غرب آفریقا به کودتاگران نیجر منتشر شد و در آن تاکید گردید که با ادامه فعالیت کودتاگران «آینده نیجر و ثبات کل منطقه در خطر است».

خانم کولونا افزود: «زمان آن رسیده که کودتاچیان از ماجراجویی خود دست بردارند».

رؤسای ستاد ارتش‌های عضو «جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا» پیش از این با تعیین اولتیماتومی برای کودتاگران (که مهلت آن روز یکشنبه ۶ اوت مصادف با ۱۵ مرداد به پایان می‌رسد) اعلام کرده بودند که در صورت عدم بازگشت محمد بازوم، رئیس جمهور برکنار شده نیجر به مقام خود، آماده مداخله نظامی هستند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه مشخص نشده است که آیا فرانسه نیز در صورت مداخله اِکُواس در نیجر، اقدام به حمایت نظامی از آن خواهد کرد یا خیر.

وزیر خارجه فرانسه همچنین روز شنبه در پاریس با اوهومودو ماهامادو، نخست‌وزیر نیجر دیدار کرد و بر حمایت کامل پاریس از رئیس جمهور محمد بازوم تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه در این باره نیز آمده است که «فرانسه رسماً از مسؤولان این کودتا می‌خواهد تا رئیس‌جمهور بازوم و همه اعضای دولت او را آزاد کنند و فورا اجازه دهند تا دموکراسی و نظم قانون اساسی به این کشور بازگردد».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات حامیان کودتاچیان نیجر در نیامی با پرچم‌های روسیه در دست

«توافق تامین اورانیوم میان تهران و کودتاگران نیجر»؛ نیامی همکاری نظامی را با آمریکا لغو کرد

ابراز علاقه رئيسی برای همکاری اقتصادی با کودتاگران نیجر