نشانه کمتر شناخته شده ابتلا به سرطان که می‌تواند صبح‌ها روی ملافه و بالش ظاهر شود

خواب
خواب Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تشخیص زودهنگام سرطان می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد، اما دانستن این که چه شواهدی می‌تواند به تشخیص به موقع آن کمک کند، همچنان دشوار است.

آگهی

برخی از علائم ابتلا به بیماری سرطان می‌توانند عمومی‌تر باشد مانند کاهش وزن و احساس خستگی. در موارد دیگر، علائم آن می تواند در بخش‌های خاصی از بدن مانند پوست پدیدار شود. سایر علائم هشدار دهنده این بیماری نیز به صورت شکل‌گیری توده، خونریزی غیرقابل توضیح یا تورم طولانی مدت بروز می‌کند. 

با این حال، یکی از علائم کمتر شناخته شده سرطان که می‌تواند هر روز صبح روی ملافه و بالش شما قابل مشاهده باشد، تعریق شبانه است. تعریق شبانه اغلب به خصوص در تابستان نادیده گرفته می‌شود.

اما کارشناسان توصیه می‌کنند صبح‌ها ملافه‌ و بالش خود را بررسی کنید تا ببینید آیا نشانه‌ای از تعریق بیش از حد شبانه بر روی آنها به وجود آمده است یا خیر.

البته پزشکان معتقدند که دلایل زیادی برای تعریق شبانه وجود دارد، از جمله عفونت‌های مختلف (باکتریایی و ویروسی)، واکنش بدن به مصرف مواد مخدر یا الکل، اختلالات هورمونی (مانند عملکرد بد تیروئید و قند خون پایین)، بیماری عصبی و ابتلا به برخی از بیماری‌های بدخیم همچون سرطان (خون، استخوان، پروستات و کلیه).

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هنوز مطالعات پزشکی جامع زیادی وجود ندارد که بررسی کرده باشد چند درصد از تعریق‌های شبانه نشان دهنده بروز یک مشکل جسمی مهم است و چند درصد آن به دلایل غیرخطرناک رخ می‌دهد، اما فعلا پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که در بیشتر مواقع، عرق شبانه هیچ دلیل نگران کننده‌ای ندارد. 

چنان که نتیجه مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ در اوکلاهامای ایالات متحده منتشر شد، نشان داد که بیماران ۶۵ سال به بالایی که تعریق شبانه را گزارش کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که تعریق شبانه را گزارش نکرده‌اند، در طی هفت سال پیگیری، با خطر مرگ و میر بیشتری مواجه نشده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نهایی در مورد شیرین کننده مصنوعی؛ آیا نوشابه‌های «رژیمی» سرطان‌زا هستند؟

قدیمی‌ترین مورد شناخته شده سرطان در انسان چیست؟

نتیجه یک تحقیق: درج برچسب کالری در منوی رستوران‌ها از هزاران مرگ ناشی از سرطان جلوگیری می‌کند