پنتاگون جلسه استماع کنگره آمریکا درباره بشقاب‌پرنده‌ها را «توهین‌آمیز» توصیف کرد

جلسه استماع کنگره آمریکا در مورد بشقاب‌پرنده‌ها
جلسه استماع کنگره آمریکا در مورد بشقاب‌پرنده‌ها Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از مقام‌های ارشد پنتاگون با انتقاد از جلسه استماع این هفته کنگره آمریکا در مورد بشقاب‌پرنده‌ها (UFO)، ادعاهای مطرح شده در این جلسه را «توهین‌آمیز» توصیف کرد.

آگهی

شان کِرک‌پاتریک، مدیر یکی از بخش‌های پنتاگون با تمرکز بر «پدیده‌های ناشناخته ناهنجار» همچنین یکی از شاهدان اصلی در جلسه استماع عمومی کنگره آمریکا را به عدم همکاری با تحقیقات رسمی دولت این کشور در مورد بشقاب‌پرنده‌ها متهم کرد.

این مقام ارشد پنتاگون در واکنش به ادای شهادت یک افسر سابق نیروی هوایی آمریکا در جلسه استماع کنگره این کشور گفت که طرح چنین سخنانی موضع معتقدان به وجود حیات فرازمینی را تقویت می‌کند.

دیوید گراش، افسر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا روز چهارشنبه در جلسه استماع کنگره این کشور در مورد بشقاب‌پرنده‌ها گفت که دولت آمریکا بر تحقیقات خود در موارد مشاهده‌شده اجرام ناشناس سرپوش گذاشته است.

آقای گراش به مستمعین این جلسه گفت بخشی از آنچه که آمریکا در مورد بشقاب‌پرنده‌‌ها به دست آورده، مربوط به بقایای غیرانسانی خلبانان این اجرام ناشناخته بوده است. البته او در ادامه تصریح کرد که او چنین چیزی را ندیده است بلکه از دیگران شنیده است.

پنتاگون و جامعه اطلاعاتی آمریکا در سال‌های گذشته توسط کنگره تحت فشار قرار گرفته‌اند تا گزارش‌های مربوط به اشیای پرنده ناشناس را به عنوان یک نگرانی امنیتی بررسی کنند.

سو گوگ، سخنگوی پنتاگون هم در بیانیه‌ جداگانه‌ای با رد سخنان آقای گراش در جلسه استماع کنگره آمریکا، گفت که پنتاگون «هیچگونه» اطلاعاتی در مورد آسیب دیدن یا کشته شدن فردی در نتیجه ارائه اطلاعات در مورد اشیای پرنده ناشناس ندارد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

او همچنین گفت که «پنتاگون هیچ اطلاعات قابل تأییدی برای اثبات ادعاهایی مبنی بر اینکه برنامه‌های مربوط به در اختیار داشتن یا بررسی موجودات فرازمینی در گذشته وجود داشته یا در حال حاضر وجود دارد، کشف نکرده است.»

آقای کرک‌پاتریک تأکید دارد که پنتاگون هنوز «هیچ مدرک معتبری» از اجسامی که قوانین شناخته‌شده فیزیک را نقض کنند، پیدا نکرده است.

او در ماه دسامبر به خبرنگاران گفته بود که پنتاگون در حال بررسی «صدها» مورد احتمالی از پدیده‌های هوایی ناشناس است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش سناتورهای آمریکایی برای افشای اطلاعات مربوط به بشقاب‌پرنده‌ها

نخستین نشست عمومی ناسا پیرامون بشقاب‌پرنده‌ها؛ آیا تحقیقات جدید راز مگویی را برملا خواهند کرد؟

ناسا برای مطالعه «بشقاب‌پرنده‌ها» تیم تحقیقاتی تشکیل می‌دهد