توطئه تروریستی در فنلاند خنثی شد؛ اسلحه سه بعدی چاپ می‌کردند تا «جنگ نژادی» راه بیاندازند

سلاح های سه بعدی کشف شده از مظنونان
سلاح های سه بعدی کشف شده از مظنونان Copyright پلیس فنلاند
Copyright پلیس فنلاند
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس فنلاند می‌گوید یک توطئه تروریستی راست افراطی را که قادر بود از سلاح‌های چاپ سه‌بعدی در جنگی نژادی و با هدف «فروپاشی جامعه» استفاده کند، خنثی کرده است.

آگهی

دفتر تحقیقات ملی فنلاند می‌گوید که تحقیقات اولیه آن‌ها فقط پیگیر یک جرم ساده با سلاح گرم بود اما آن‌ها به زودی متوجه شدند که موضوع بزرگتر از این‌هاست. آن‌ها حداقل چهار مرد را شناسایی کردند که با جناح راست افراطی در ارتباط بودند.

رسانه‌های محلی می‌گویند که یکی از مردان بازداشت شده نامزد انتخابات شهرداری از طرف حزب فنلاند بود که یکی از چهار حزب تشکیل دهند دولت ائتلافی است.

این افراد، مظنون به تولید مسلسل با استفاده از چاپگرهای سه بعدی و همچنین سایر سلاح‌ها و قطعات اسلحه چاپی در یک گاراژ اجاره‌ای و همچنین در خانه یکی از مظنونان هستند. 

ماموران پلیس همچنین یک تفنگ و یک تپانچه خودکار دست‌ساز و یک تفنگ گازی تبدیل شده به سلاح گرم و همچنین چاپگرهای سه‌بعدی و کانابیس را ضبط کردند.

طبق گزارش رسانه‌های فنلاندی مظنونان علاوه بر اهداف شخصی، حملاتی را به بخش‌های مختلف زیر ساختی از جمله شبکه برق و ترافیک ریلی طراحی کرده بوده‌اند.

پلیس می‌گوید که این افراد گروهی تندرو را تشکیل داده بودند و به‌طور ویژه در زمینه فناوری تسلیحات سه بعدی آموزش دیده بودند چراکه برای انجام یک اقدام تروریستی آماده می‌شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر اقتصاد فنلاند پس از رسوایی سخنان نژادپرستانه‌ استعفا داد

معاون شهردار پایتخت فنلاند در حال نقاشی روی دیوار تونل به دام افتاد؛ اتهام: تحمیل هزینه پاکسازی

احزاب راست‌گرای فنلاند برای تشکیل دولت ائتلافی توافق کردند؛ محافظه‌کارترین‌ها بر مسند قدرت