فرجام مرگبار بازی جرات یا حقیقت در آمریکا؛ قاتل عصبانی سه نوجوان به حبس ابد محکوم شد

تصادف مرگبار در آمریکا
تصادف مرگبار در آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زنگ خانه دیگران را زدن و به اصطلاح در رفتن، یک بازی کودکانه مزاحمت‌آمیز و آشنا محسوب می‌شود. با این حال نوجوانانی که شب‌هنگام زنگ آیفون منزلی را در کالیفرنیا زدند و فرار کردند، نمی‌دانستند که این کار به قیمت جانشان تمام می‌شود.

آگهی

دادگاهی در آمریکا این هفته مردی را که در واکنش به یک شوخی سه نوجوان را به قتل رسانده بود، به حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط محکوم کرد.

بنابر اعلام دادستانی منطقه ریورساید ایالت کالیفرنیا آمریکا، قاضی دادگاه «انوراگ چاندرا» ۴۵ ساله را در پرونده قتل سه نوجوان ۱۶ ساله به نام‌های دریک رویز، دانیل هاوکینز و جیکوب ایواسکو در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰ مجرم شناخته و محکوم به گذراندن باقی عمر خود در زندان کرد.

ماجرا از آنجا شروع شد که در شب حادثه سه نوجوان مقتول که به همراه دوستانشان در یک جشن تولد شرکت کرده بودند، تصمیم به انجام بازی «جرات یا حقیقت» گرفتند. در ابتدا هرچند چالش‌ها ساده بود (مثل خوردن یک قاشق کامل سس فلفل در یخچال خانه)، اما رفته رفته تندتر شد و سرانجام پسرها یکی از خودشان به نام «جاشوا» را تشویق کردند که زنگ در همسایه را بزند و فرار کند.

برای انجام و تماشای این‌کار در مجموع ۶ نفر از نوجوان‌ها سوار بر خودرو شده و به جلوی درب خانه‌ای در مجاورت منزل رفتند. سپس جاشوا پیاده شده و پس از به صدا درآوردن زنگ خانه آقای چاندرا، به سرعت داخل ماشین پرید و به همراه دوستانش از محل دور شد.

دفتر دادستانی ریورساید
متهم به قتل سه نوجوان در دادگاهدفتر دادستانی ریورساید

با این حال صاحبخانه ۴۶ ساله که از دیدن این کار عصبانی شده بود از خانه بیرون آمد و با عجله سوار ماشین شد تا آنها را تعقیب کند. او در بزرگراه به تعقیب تویوتا پریوس حامل نوجوانان پرداخت و مطابق گزارش دادگاه سرانجام در حالی که سرعتش به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده بود، «عمداً ماشین خود را به عقب تویوتا پریوس کوبید. اتفاقی که باعث شد ماشین از جاده منحرف شود و به درختی در کناره بزرگراه برخورد کند.»

این اتفاق در حدود ۹۷ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر لس‌آنجلس رخ داد و آقای چاندرا بدون اینکه این تصادف را گزارش کند، از محل حادثه فرار کرد.

در این حادثه سه نوجوان جان باختند و سه سرنشین دیگر شامل سرجیو کامپوزانو راننده ۱۸ ساله تویوتا به همراه جاشوا هاوکینز و جاشوا ایواسکو ۱۳ ساله زخمی شدند.

متهم در دادگاه درباره شب حادثه گفت فردی را در مقابل خانه‌اش دیده که کلاه گرمکن را روی سرش کشیده امری که باعث نگرانی وی شده است.

به گفته آقای چاندرا، نوجوان پس از به صدا درآوردن زنگ خانه، شلوارش را پایین کشیده و باسنش را به سمت دوربین آیفون خانه گرفته است. متهم گفت: «از امنیت خانه‌ام ترسیدم و خیلی خیلی دیوانه شده بودم، می‌خواستم به هر نحوی هست عصبانیت‌ام را خالی کنم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نوجوانان زخمی‌شده در حادثه گفته‌اند که آنان چون «نور بنفش را در حیاط خانه» دیده بودند، تصور کرده بودند که صاحبخانه حتما باید «آدم باحالی» باشد.

متهم به قتل با اذعان به اینکه در سه ساعت منتهی به رخ دادن حادثه «۱۲ آبجو» نوشیده است، گفت داخل خودرو پریده و خودروی فرد مشکوک را تعقیب کرده است. او مدعی شد تویوتای پریوس با ترمز ناگهانی مسئول برخورد بوده است.

وی فردای حادثه توسط پلیس دستگیر شد و از آن موقع در بازداشت به سر می‌برد.

مایک هسترین، دادستان منطقه در بیانیه‌ای با «هولناک» خواندن تراژدی زندگی این سه نوجوان، از رای دادگاه استقبال کرد و گفت: «این گام مهمی به سوی عدالت است».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نزاع بر سر هدایای کریسمس در آمریکا؛ پسر نوجوان خواهرش را جلوی چشم نوزاد ۱۰ ماهه‌اش کشت

تداوم اعتراض‌ها به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا؛ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد

تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا؛ دانشگاه کلمبیا از ضرب‌الاجل خود عقب‌ نشست