تلاش‌ها برای به‌دام انداختن «ماده شیر» سرگردان در حاشیه جنوبی برلین؛ هشدار پلیس: در خانه‌ها بمانید

افسران پلیس در جستجوی حیوان وحشی در منطقه‌ای مسکونی در شهر تلتو آلمان، پنجشنبه ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۳
افسران پلیس در جستجوی حیوان وحشی در منطقه‌ای مسکونی در شهر تلتو آلمان، پنجشنبه ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از اینکه گزارش شد که یک حیوان وحشی در بیشه‌های نه چندان دور از منازل مردم در حاشیه پایتخت آلمان پرسه می‌زند، حومه برلین روز پنجشنبه شاهد عملیاتی با شرکت چندین پهپاد و بالگرد برای به دام انداختن این حیوان وحشی است.

آگهی

دانیل کیپ، سخنگوی پلیس براندنبورگ (منطقه اطراف برلین) به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که این هشدار حوالی نیمه شب گذشته در جریان یک تماس تلفنی «از سوی دو رهگذر که حیوانی را در حال تعقیب حیوان دیگری دیده بودند، اعلام شد.»

آقای کیپ گفت: «یکی یک گراز وحشی و دیگری یک شیر است. این دو مرد ویدئویی را با تلفن همراه خود ضبط کردند و افسران باتجربه پلیس تایید کردند که احتمالا [این حیوان] یک شیر است.»

پلیس در ابتدای امر از ساکنان مناطق جنوب غربی پایتخت آلمان خواست تا خانه‌های خود را ترک نکنند، تا اینکه این هشدار را به شهرداری‌های مناطق بین برلین و پوتسدام، شهر سابق پادشاهان پروس نیز تعمیم داد.

پلیس براندنبورگ در توییتر نوشت: «آن حیوان وحشی فراری هنوز پیدا نشده است! لطفا از خانه‌های خود خارج نشوید.»

نیروهای پلیس با کمک دامپزشکان و شکارچیان، در جستجوی این حیوان هستند. یک عکاس خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد: دو بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین نیز بسیج شده‌اند.

حیوانات خانگی خود را بیرون نگذارید

از ساکنان این منطقه درخواست شده تا فعالیت‌های خود را در فضای باز کاهش دهند و حیوانات خانگی خود را بیرون نگذارند. شهردار کلاین‌ماخ‌نوو، یکی از شهرداری‌های درگیر، از ساکنین خواسته تا از «پیاده‌روی در جنگل و دویدن» خودداری کنند.

تورستن تادی، یکی از ساکنان «کلاین‌ماخ‌نووآ» با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت، به خبرگزاری فرانسه گفت: « پلیس من را در حین دویدن صبحگاهی گرفت.» وی افزود: «باید اعتراف کنم که کمی ترسیده بودم. بهرحال قدوقواره این حیوان با یک سگ معمولی متفاوت است. سریع به خانه می‌روم.»

یکی دیگر از ساکنان به نام لوتز پیترز، نگران دو سگ پا کوتاه خود از نژاد «داشهوند» بود. او به خبرگزاری فرانسه گفت: «احتمالا این [حیوانات خانگی من] غذای ایده آلی برای یک شیر است.» وی افزود: «در طول شب صدای بالگردها را شنیدیم (...) من هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده بودم.»

آسوشیتدپرس
گشت پلیس در جریان عملیات جستجو برای یافتن یک حیوان وحشی در نزدیکی کلاین‌ماخ‌نوو در حومه جنوبی برلین، آلمان، پنجشنبه، ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۳.آسوشیتدپرس

این حیوان نمی‌تواند یک شیر باشد

اینکه این ماده شیر فراری از کجا سر و کله‌اش پیدا شده فعلا مشخص نیست. دانیل کیپ، سخنگوی پلیس براندنبورگ در این رابطه خاطرنشان کرد که «هیچ پارک حیوانات، باغ‌وحش یا سیرکی هیچ گونه ناپدید شدن حیوانی را گزارش نکرده‌اند».

میشل روگال، مدیر یک سیرک مستقر در شهر تلتو، از دیگر شهرهای مجاور در جنوب غربی برلین، در مصاحبه‌ای با روزنامه تاگس‌اشپیگل چاپ برلین گفت که پلیس او را در ساعت دو بعد از نیمه شب از خواب بیدار کرده بود تا ببیند آیا گربه‌سانی از آنجا فرار کرده یا نه.

او به این روزنامه آلمانی گفت: «دیگر هیچ سیرکی در کل آلمان شیر یا ببر نگه نمی‌دارد.»

آقای روگال پس از دیدن ویدئوی نمایش داده شده توسط پلیس گفت: «اگر این یک شیر است، من اسمم را عوض می‌کنم». او گفت: «این حیوان خیلی لاغر و خیلی کوچک به نظر می‌رسد.»

به گفته او، این حیوان نهایتا یک «سگ چوپان قفقازی» است. او گفت: «من یک سگ مشابه همین در خانه دارم، اما فرار نکرده است.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

«انجمن آلمانی رفاه حیوانات» هم دو هفته پیش گزارش داده بود که یک یوزگربه که توسط یک مالک شخصی و بدون اطلاع مقامات مربوطه نگهداری می‌شد، از خانه صاحبش در نزدیکی فرانکفورت فرار کرد و باعث وحشت در آن محل شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تقابل انسان و حیات‌وحش؛ پس از کشتن پیرترین شیر جهان در کنیا مردم محلی شش قلاده دیگر را قتل عام کردند

پلنگ خانگی فراری در خیابان‌های اسلام‌آباد پاکستان وحشت آفرید

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان