تقابل انسان و حیات‌وحش؛ پس از کشتن پیرترین شیر جهان در کنیا مردم محلی شش قلاده دیگر را قتل عام کردند

تصویری تزئینی از دو قلاده شیر در حیات وحش کنیا
تصویری تزئینی از دو قلاده شیر در حیات وحش کنیا Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این کشتار یک روز پس از کشته شدن پیرترین شیر جهان توسط گله‌داران در همین منطقه اتفاق افتاد.

آگهی

به دنبال حمله تعدادی شیر به محل نگهداری دام‌‌ها و تلف شدن یازده راس بز و یک سگ، مردم محلی به دنبال راه چاره، به فکر انتقام جویی از این شیرها افتادند. 

مقامات حیات‌وحش کشور کنیا اعلام کردند که در پی حمله چند قلاده شیر، دامداران محلی روز شنبه و تنها در یک روز شش قلاده شیر دیگر را نیز کشتند.

سرویس حیات وحش کنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از هفته گذشته تا کنون در مجموع ده شیر در پارک ملی آمبوسلی کشته شده‌اند.» مقامات محلی سعی دارند برای فرونشاندن خشم دامداران، در این‌باره با اهالی این منطقه گفتگو کنند.

در این بیانیه آمده است: «مذاکرات برای یافتن راه‌حل‌های به حداقل رساندن مخاطرات رودرو شدن انسان و حیات وحش، از جمله راه‌اندازی سامانه‌های هشدار اولیه برای خبردار کردن اهالی محلی در خصوص حضور حیوانات وحشی در مجاورت آن‌ها متمرکز بود.» راه‌حل‌های پیشنهادی ضمن محافظت از جان انسان‌ها و حیات وحش، این تنش ‌ها را به حداقل خواهد رساند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

همزمان با گسترش و توسعه مناطق شهری به سمت شکارگاه‌ها و مناطق طبیعی کنیا، گزارش‌های مربوط به ورود حیوانات وحشی به زیستگاه‌های انسانی در سال‌های اخیر نیز به مراتب بیشتر شده است.

تازه یک روز از خبر کشته شدن پیرترین شیر جهان در کنیا نگذشته بود که کشتار این شش قلاده شیر مجددا خبرساز شد. روز جمعه یک قلاده شیر نر نوزده ساله که «لونکیتو» نام داشته و لقب پیرترین شیر جهان را با خود یدک می‌کشید، پس از ورود به یکی از محوطه‌های نگهداری دام‌ در نزدیکی پارک «آمبوسلی» در جنوب کنیا، با نیزه کشته شد.

در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ نیز یک شیر پس از گم کردن مسیر زیستگاهش در پارک ملی نایروبی با ورود به محله ای شلوغ در ساعات پر ازدحام صبح، باعث ایجاد وحشت شده‌ بود.

این پارک تنها هفت کیلومتر با مرکز پایتخت کنیا فاصله دارد و حوادث فرار حیوانات از این پارک و سرگردانی به سمت این کلان شهر پر هرج و مرج با بیش از چهار میلیون نفر بی‌سابقه نیست.

در دسامبر ۲۰۱۹ نیز، یک شیر مردی را در خارج از پارک تا حد مرگ زخمی کرد.

در مارس ۲۰۱۶ نیز شیر دیگری پس از حمله و زخمی کردن یکی از ساکنین، به ضرب گلوله کشته شد.

یک ماه پیش از آن نیز یعنی در فوریه ۲۰۱۶، دو شیر به مدت یک روز کامل در یکی از محله‌های ‌فقیر نشین پایتخت کنیا پرسه زدند و در نهایت راه را به سمت قلمرو خود پیش گرفتند و در روزهای بعد از آن شیرهای بیشتری در شهر مشاهده شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش‌ها برای به‌دام انداختن «ماده شیر» سرگردان در حاشیه جنوبی برلین؛ هشدار پلیس: در خانه‌ها بمانید

زنی که در فراق شوهرش کتاب نوشت از بیمه‌های عمر او ۲ میلیون دلار به جیب زده است

یکی از پیرترین شیرهای جهان در کنیا با نیزه کشته شد