جنگ اوکراین؛ لندن نزدیک به ۳ میلیارد پوند برای تقویت ذخایر نظامی خود هزینه می‌کند

سرباز و تانک بریتانیایی در جریان تمرین نظامی مشترک با نیروهای اوکراینی
سرباز و تانک بریتانیایی در جریان تمرین نظامی مشترک با نیروهای اوکراینی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که در نظر دارد ۲.۵ میلیارد پوند (معادل ۲.۹ میلیارد یورو) دیگر برای تقویت ذخایر تسلیحات و مهمات خود هزینه کند.

آگهی

دولت بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که در نظر دارد ۲.۵ میلیارد پوند (معادل ۲.۹ میلیارد یورو) دیگر برای تقویت ذخایر تسلیحات و مهمات خود هزینه کند.

این اقدام بریتانیا در چارچوب رویکرد هماهنگ اغلب کشورهای غربی به منظور تقویت بنیه نظامی و تسلیحاتی خود پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین جای می‌گیرد.

دولت بریتانیا در همین راستا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در حالی که ذخایر مهمات غرب بواسطه کمک‌های ارسال شده به کی‌یف کاهش یافته، این سرمایه گذاری بخشی از به روز رسانی استراتژی نظامی کشور است که با توجه به «درس‌های جنگ اوکراین و به طور گسترده‌تر، با لحاظ تهدیدات امنیتی علیه ما» انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آخرین سرمایه‌گذاری مشابه در زمنیه تقویت قوای نظامی و تسلیحاتی بریتانیا به دو سال قبل باز می‌‌گردد.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما باید برای مقابله با تهدیداتی که با آن روبرو هستیم، به روز و مهیا شویم و از تهاجم بی‌دلیل پوتین به اوکراین درس بگیریم.»

او افزود: دستورالعملی که روز سه‌شنبه منتشر شد «رویکرد استراتژیک ما را پالایش می‌کند و این تضمین را می‌دهد که بریتانیا در خط مقدم توانایی‌های نظامی ناتو و نیز به عنوان یک قدرت پیشرو در این ائتلاف باقی بماند.»

این رویکرد از سوی دولت بریتانیا در حالی آشکار شده است که آلمان نیز روز دوشنبه اعلام کرده بود که در صدد تشکیل قوی‌ترین لشگر اروپایی ناتو تا سال ۲۰۲۵ است.

سرمایه‌گذاری تازه دولت بریتانیا در بخش نظامی همچنین امکان ایجاد یک نیروی رزمی ویژه را که قادر است بر اساس اصل «اول از همه خود را برسان» دست به مداخله سریع در هر نقطه از جهان بزند،‌ فراهم می‌کند.

وزیر دفاع بریتانیا در بخش دیگری از سخنانش افزود: «ما به نیروهای نظامی حرفه ای، مجهز و به سرعت قابل انطباق نیاز داریم که با ذخایر بزرگ مهمات و تسلیحات پشتیبانی شوند.»

بن والاس که چند روز پیش گفته بود در ترمیم بعدی کابینه پست خود را ترک خواهد کرد، در این بیانیه تاکید کرده است که قصد دارد با افزایش ظرفیت‌های رباتیک و به کار گیری سلاح‌های نسل جدید، ارتش کشورش به یک ابر قدرت نظامی از حیث علمی و فن‌آوری تبدیل کند.

دولت بریتانیا که مدعی است پس از ایالات متحده،‌ مهم‌ترین حامی نظامی کی‌یف در جنگ به شمار می‌رود، تاکید می‌کند: «جهان در طول دو سال گذشته تغییر کرده و تهدیدها و چالش‌ها به ویژه با تهاجم گسترده روسیه به اوکراین به کلی متحول شده است.».

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزارت دفاع بریتانیا: طرح روسیه برای به هدر دادن موشک‌های اوکراین با پهپادهای ارزان ایرانی شکست خورد

بریتانیا ۵۸۰ میلیون یورو کمک نظامی جدید در اختیار اوکراین می‌گذارد

دوچرخه‌های برقی بی‌زنجیر و بی‌صدا؛ سواره نظام جدید ارتش بریتانیا با الهام از جنگ اوکراین