هشدار نهادهای خیریه؛ گرمای شدید تابستان جان بی‌خانمان‌ها را تهدید می‌کند

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روند رو به افزایش دما باعث شده است نهادهای خیریه بین‌المللی، عواقب آن را برای همه ساکنان زمین به ویژه بی‌خانمان‌ها «نگران‌کننده» توصیف کنند.

آگهی

در حالی که در فصل گرما میلیون‌ها نفر از ساکنان زمین تلاش می‌کنند تا با استفاده از تجهیزات سرمایشی محیط خود را در برابر گرمای شدید، خنک نگه دارند، بی‌خانمان‌ها برای دسترسی به سرپناه، آب سرد و کرم ضد آفتاب با مشکل مواجه هستند.

بنابراین تأثیر دمای بالا برای این گروه از ساکنان زمین که در خیابان زندگی می‌کنند، بسیار جدی‌تر است.

سازمان‌های خیریه با فرارسیدن فصل گرما با به صدا درآوردن زنگ خطر، اعلام کردند که گرمای شدید یک تهدید جدی برای سلامت بی‌خانمان‌ها است.

بنا به گفته متخصصان سلامت، به طور میانگین در هر سال، گرما عامل اصلی مرگ و میر مرتبط با آب و هوا بوده است.

کارشناسان می‌گویند که گرمای شدید به طور بالقوه میلیون‌ها نفر را در معرض گرمازدگی کشنده قرار می‌دهد که بی‌خانمان‌ها و بی‌سرپناهان بخش قابل توجهی از آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

اگرچه دستیابی به آمار دقیق بی‌خانمان‌ها به دلیل نوع زندگی آن‌ها و همچنین تعاریف متعدد از این پدیده بسیار دشوار است اما یک تحقیق انجام شده در ژانویه نشان می‌دهد که در یک شب معین در بریتانیا ۲ هزار و ۴۰۰ نفر سرپناه مناسبی نداشته‌اند.

مؤسسه خیریه «Shelter» از ثبت دست‌کم ۲۷۱ هزار بی‌خانمان در ماه ژانویه در بریتانیا خبر داده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

با فرا رسیدن فصل گرما ساکنان چند کشور اروپایی از جمله بریتانیا آخر هفته گذشته گرمی را تجربه کردند. افرادی که در جنوب شرقی بریتانیا ساکن بودند دمایی بالای ۳۲ درجه را تجربه کردند.

برخی از مدیران سازمان‌های خیریه در بریتانیا از مقام‌های محلی این کشور خواستند تا با ایجاد سرپناه‌های اضطراری، از افراد بی‌‌خانمان حفاظت کنند.

به گفته آن‌ها، شوراهای شهرها در بریتانیا بر اساس پروتکل‌های موجود می‌توانند به افرادی که مکان امن برای اقامت ندارند، کمک بیشتری کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پکن گرم‌ترین ژوئن تاریخ خود را تجربه کرد

با وجود کاهش تعداد بی‌خانمان‌های پاریس بیش از ۲۷۰۰ نفر کارتن‌خوابند

رابطه خاویر میلی با روح سگ مرده‌اش؛ مخالفان رئیس‌جمهوری آرژانتین سلامت روانی او را زیر سوال می‌برند