کره جنوبی درباره کودکانی که به مدت ۳۰ سال «با مدارک جعلی» به فرزند خواندگی فرستاده شدند تحقیق می‌کند

پیتر مولر، دوم از سمت راست، وکیل و یکی از بنیانگذاران گروه حقوق کره دانمارکی، در حال ارائه  اسناد به کمیسیون حقیقت و مصالحه در سئول، کره جنوبی، ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲
پیتر مولر، دوم از سمت راست، وکیل و یکی از بنیانگذاران گروه حقوق کره دانمارکی، در حال ارائه اسناد به کمیسیون حقیقت و مصالحه در سئول، کره جنوبی، ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون «حقیقت و مصالحه» کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد پرونده ۲۳۷ نفر از کسانی که بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ در اروپا و آمریکا به سرپرستی گرفته شده‌اند را بررسی خواهد کرد. احتمال داده می‌شود، هویت این افراد برای تسهیل فرزندخواندگی در خارج از کشور دستکاری شده باشد.

آگهی

تا کنون بیش از ۳۷۰ فرزندخوانده از اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا در این کمیسیون پرونده تشکیل داده‌اند و خواستار رسیدگی به نحوه به سرپرستی گرفتنشان شده‌اند.

آن‌ها با بررسی ۳۴ مورد از این پروندها در دسامبر گذشته متوجه شدند سوابق بسیاری از این افراد که به غرب فرستاده شده‌اند دستکاری شده و آنها را به دروغ، بی‌سرپرست معرفی کرده‌اند. هویت برخی از آن‌ها نیز از طریق ارائه مدارک فردی دیگر جعل شده است.

برخی از آن‌ها گفته‌اند در پرورشگاه‌های کره جنوبی و از سوی والدین خارجی که آن‌ها را به سرپرستی گرفته‌ بودند مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند و خواهان رسیدگی به این موضوع شدند.

یافته‌های این کمیسیون می‌تواند به این افراد کمک کند تا علیه آژانس‌ها یا دولت اقدامات قانونی انجام دهند، اگر این کمیسیون مدارک را در اختیار آن‌ها قرار ندهد این کار برای آن‌ها دشوار خواهد بود چون بر اساس قوانین مدنی کره جنوبی، این شاکی است که باید مدارک را برای اثبات جرم ارائه کند. این در حالی است که اکثر این افراد فاقد اطلاعات و مدارک لازم هستند.

از میان پرونده‌های تشکیل شده ۱۴۱ مورد مربوط به کسانی است که در کشور دانمارک به فرزندخواندگی گرفته شده‌اند. اعضای گروه حقوق کره دانمارک به رهبری پیتر مولر، در ماه اوت سال گذشته میلادی ۵۱ درخواست اولیه را به این کمیسیون ارائه دادند. ۲۸ فرزندخوانده از ایالات متحده و ۲۱ مورد از سوئد نیز از جمله موارد دیگر هستند.

در شش دهه گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر از کره جنوبی که اکثراً دختر بودند در کشورهای غربی به فرزندی پذیرفته شدند.

کره جنوبی برای سال‌ها تحت سلطه دیکتاتوری‌های متوالی قرار داشت که فرزندخواندگی را ابزاری برای کاهش هزینه‌های کشور و پاک کردن «مشکل اجتماعی» زنانی که خارج از ازدواج بچه‌دار شده‌اند و تعمیق روابط با غرب دموکراتیک می‌دانستند.

دولت‌های نظامی در آن زمان قوانین ویژه‌ای را با هدف ترویج به سرپرستی گرفتن کودکان کره‌ای در غرب به اجرا درآوردند که در عمل به آژانس‌های فرزندخواندگی اجازه می‌داد تا از شیوه‌های قانونی این کودکان را به کشورهای غربی بفرستند.

اکثر فرزندخواندگان توسط آژانس‌ها به‌عنوان بی‌سرپست و رها شده در خیابان‌ها ثبت می‌شدند، اگرچه آنها اغلب اقوام داشتند که به راحتی قابل شناسایی یا ردیابی بودند.

در سال ۲۰۱۳ بود که دولت کره جنوبی، به سرپرستی گرفتن کودکان کره‌ای را در خارج کشور، ملزم به انجام دادگاه‌های خانواده کرد و به یک سیاست چند دهه‌ای پایان داد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هر سال صدها کره‌ای تبار که دهه‌ها پیش به فرزندخواندگی به یکی از کشورهای غربی فرستاده شده‌اند، برای پیدا کردن خانواده‌ یا شناخت سرزمین مادریشان، که هرگز در آن زندگی نکرده‌اند، به سازمان‌های خیریه مراجعه می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تهدید پهپادهای شکارچی روسیه؛اوکراین تانک‌های۱۰ میلیون دلاری آبرامز آمریکا را از خط مقدم بیرون می‌کشد

تصاویری از استفاده اوکراینی‌ها از پهپاد‌های هدایت‌شونده برای حمله به مواضع روسیه

تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا؛ دانشگاه کلمبیا از ضرب‌الاجل خود عقب‌ نشست