منابع آمریکایی از احتمال آسیب‌دیدن سامانه دفاع موشکی پاتریوت در اوکراین خبر دادند

عکس تزئینی از یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت در یک پایگاه نظامی در آلمان به تاریخ هفدهم مارس ۲۰۲۲
عکس تزئینی از یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت در یک پایگاه نظامی در آلمان به تاریخ هفدهم مارس ۲۰۲۲ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اوکراین اولین سامانه موشک‌های پاتریوت را در اواخر آوریل گذشته دریافت کرد. مشخص نیست که چه تعداد از این سامانه‌ها در اختیار کی‌یف قرار گرفته است و یا اینکه این سامانه در کدام محل استقرار یافته است.

آگهی

دو مقام آمریکایی روز سه‌شنبه اعلام کردند که در اثر حمله نیروهای روسیه احتمالا سامانه‌ی آمریکایی دفاع موشکی پاتریوت که در اختیار نیروهای اوکراینی قرار گرفته بود، آسیب دیده است ولی به‌نظر نمی‌رسد که به طور کامل منهدم شده باشد.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود با استناد به اطلاعات اولیه گفت که پس از این حمله، واشنگتن و کی‌یف در خصوص میزان آسیب‌دیدگی و راه‌های تعمیر این سامانه گفتگو داشته‌اند و در حال حاضر به نظر نمی‌رسد نیاز به خارج کردن این سیستم از اوکراین باشد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حمله شبانه به اوکراین، یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت ساخت آمریکا را با موشک «کینژال» مافوق صوت منهدم کرده است.

اوکراین پیش از اعلامیه وزارت دفاع روسیه گفته بود که هجده موشک روسی از جمله یک آتشبار شش عددی از موشک‌های کینژال را در طول شب قبل آن سرنگون کرده است؛ ادعایی که از سوی سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه تکذیب شد.

کمتر از دو هفته پیش بود که نیروی هوایی اوکراین خبر داده بود که برای اولین بار یک موشک مافوق صوت روسیه را با استفاده از سامانه‌های دفاعی جدید آمریکایی پاتریوت سرنگون کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش اوکراین: ۲۰ کیلومترمربع از حومه باهموت را از روس‌ها بازپس گرفتیم

زلنسکی خواستار شتاب در روند اجرایی شدن مصوبه کمک نظامی آمریکا به اوکراین شد

جنگ اوکراین؛ بریتانیا ۱۰ هزار پهپاد به کی‌یف می‌دهد؛ زلنسکی به ترکیه سفر می‌کند