ارتش اوکراین: ۲۰ کیلومترمربع از حومه باهموت را از روس‌ها بازپس گرفتیم

جنگ اوکراین در باخموت
جنگ اوکراین در باخموت Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین می‌گوید نیروهای ارتش این کشور در روزهای اخیر پیشرفت‌هایی در اطراف شهر باهموت کرده‌اند اما در عین حال نیروهای روس هم در بخش شرقی خود شهر پیشرفت اندکی داشته‌اند.

آگهی

او با اشاره به این مطلب تاکید کرد که در چند روز گذشته حدود ۲۰ کیلومتر مربع از منطقه‌ای در اطراف باهموت از سوی نیروهای اوکراینی پس گرفته شده است. 

او در کانال خود در تلگرام توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه کرد و نوشت: «طی چند روز اخیر نیروهای ما توانستند دشمن را بیش از گذشته به عقب برانند و حدود ۲۰ کیلومتر مربع در شمال و جنوب حومه باهموت را آزاد کردند. در عین حال دشمن در خود شهر باهموت تا حدودی پیشروی و با استفاده از توپخانه خود شهر را به کلی ویران می‌کند.» 

او همچنین بار دیگر تاکید کرد که روسیه در حال اعزام سربازان چترباز جدیدی به منطقه است تا بتواند شرایط را به سود خود تغییر دهد. 

ارتش اوکراین هفته گذشته اعلام کرده بود که پس از ماه‌ها درگیری‌ سنگین عقب راندن نیروهای روسی در اطراف باهموت در شرق این کشور را آغاز کرده است. مسکو نیز به صورت متقابل اذعان کرده بود که نیروهایش در شمال شهر عقب‌نشینی کرده‌اند. 

ولودیمیر زلسنکی هم گفته بود که نیروهایش قبل از شروع یک ضدحمله بزرگ به زمان بیشتری نیاز دارند. او همچنین افزوده بود که نیروهای کی‌یف روس‌ها را «از چند جهت» عقب رانده‌اند. 

در هفته‌های اخیر گزارش‌های متعددی در خصوص اینکه احتمالا کی‌یف در حال آماده‌سازی برای انجام یک ضد حمله مهم است منتشر شده بود.  چندین وبلاگ نویس نظامی روسیه روز پنجشنبه ادعا کرده‌ بودند که اوکراین حمله مورد انتظار خود را با شکستن بخش‌هایی از خط مقدم آغاز کرده است. اما مقامات اوکراینی روز جمعه این گزارش‌ها را بی‌اهمیت خواندند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مسکو حدود ۱۵ ماه پیش به باهموت، شهری که در آن زمان حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت داشت حمله و از این شهر به عنوان پلی برای تصرف دیگر مناطق شرقی دونباس استفاده کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحولات ایران و جهان؛ بریتانیا: بررسی درخواست پناهندگی معوق هزاران ایرانی و عراقی تسریع می‌شود

منابع آمریکایی از احتمال آسیب‌دیدن سامانه دفاع موشکی پاتریوت در اوکراین خبر دادند

فرمانده ارتش اوکراین: وضعیت در جبهه نبرد با وجود مهار حملات روس‌ها «دشوار» است