جنجال پیراهن‌های رنگین کمانی در لیگ فرانسه؛ سخنگوی دولت: همجنس‌گراهراسی «تخطی از قانون» است

نیمار، بازیکن پاریس سن ژرمن
نیمار، بازیکن پاریس سن ژرمن Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی دولت فرانسه در واکنش به امتناع برخی فوتبالیست‌های شاغل در لیگ‌های این کشور از به تن کردن پیراهن‌های دارای طرح رنگین کمان، هموفوبیا (همجنس‌گراهراسی) را نه یک «عقیده» بلکه «تخطی از قانون» توصیف کرد.

آگهی

اولیویه وران به شبکه دوم تلویزیون فرانسه گفت: «این یک رفتار اشتباه و نابجاست چون که ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که افراد آزادند که هر طوری که دوست دارند، باشد.»

آقای وران در پاسخ به سوالی درباره لزوم تحریم بازیکنان سرکش، توضیح داد: «اگرمربی یا مدیر یک تیم فوتبال بودم، به بازیکنانم می‌گفتم که مهم است که این کار را انجام دهند چون پیام مهمی را خطاب به جوانان مخابره می‌کند.» سخنگوی دولت فرانسه سپس نوشته یک مربی فوتبال را یادآوری کرد که هموفوبیا را یک عقیده دانسته است ولی او تاکید کرد که به باورش همجنس‌گراهراسی را باید «تخطی از قانون» تلقی کرد.

رسانه‌های فرانسه گزارش دادند که زکریا ابوخلال، بازیکن تیم فوتبال تولوز و مصطفی محمد، بازیکن تیم نانت، به دلیل آن چه که امتناع از پوشیدن پیراهن رنگین کمانی عنوان شده، قید بازی در مسابقه آخر هفته گذشته را زدند. همچنین، باشگاه لیگ دویی گنگام هم اعلام کرد که مدافع سنگالی این تیم نیز قید بازی با پیراهن دارای طرح رنگین کمانی را زده است.

به مناسبت برگزاری کارزاری سالانه برای مبارزه با همجنس‌گراهراسی مقرر شده بود که بازیکنان لیگ یک و دو فرانسه پیراهن‌های دارای طرح رنگین کمان بپوشند و بازوبندهای کاپیتانی نیز به همین طرح مزین باشد. این پیراهن‌ها قرار است برای کمک به نهادهای فعال در زمینه مبارزه با هموفوبیا به حراج گذاشته شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«رژه افتخار» لندن ۵۰ ساله شد؛ ده‌ها هزار رنگین کمانی‌ در پایتخت بریتانیا راهپیمایی کردند

ابتکار گرامری لغتنامه مشهور در حمایت از دگرباشان صدای وزیر آموزش فرانسه را در آورد