استاد دانشگاه آمریکایی رکورد جهانی طولانی‌ترین مدت زندگی در زیر آب را شکست

جوزف دیتوری استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی در زیر آب
جوزف دیتوری استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی در زیر آب Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک استاد دانشگاه در آمریکا برای بیش از ۷۴ روز است که در یک زیردریایی در عمق ۱۰ متری آب‌های یک تالاب در کی‌لارگو آمریکا به سر می‌برد.

آگهی

یک استاد دانشگاه در آمریکا برای بیش از ۷۴ روز است که در یک زیردریایی در عمق ۱۰ متری آب‌های یک تالاب در کی‌لارگو آمریکا به سر می‌برد.

رکورد قبلی به دو استاد دانشگاه تنسی به نام‌های بروس کانترل و جسیکا فاین تعلق دارد که در سال ۲۰۱۴ به مدت ۷۳ روز و ۲ ساعت و ۳۴ دقیقه در همین مکان به ثبت رسیده بود.

جوزف دیتوری، غواص سابق نیروی دریایی آمریکا و استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی، در این مدت هر روز ساعت ۵ صبح در اتاقک زیرآبی خود که ۵۵ متر مربع مساحت دارد از خواب بیدار می‌شود ‌تا ورزش کند. وعده های غذایی سرشار از پروتئین او در زیر آب نیز حاوی تخم مرغ و ماهی قزل‌آلا است که با کمک مایکروویو تهیه می‌شود.

آقای دیتوری با برگزاری منظم دوره‌های آموزشی زیست‌پزشکی خود در طول ۷۴ روز گذشته از طریق کلاس‌های آنلاین، با بیش از ۲۵۰۰ دانشجو در ارتباط بوده است. وی که از روز ۱ مارس در زیر آب به سر می‌برد قصد دارد تا ۹ ژوئن در اقامتگاه زیرآبی خود باقی بماند و رکورد خود را به ۱۰۰ روز برساند.

هدف از اقدام آقای دیتوری ترکیبی از تحقیقات پزشکی، اقیانوسی و آموزشی است و در چارچوب پروژه‌ای تحت عنوان «نپتون ۱۰۰» توسط بنیاد توسعه منابع دریایی آمریکا پشتیبانی می‌شود. این تحقیقات شامل آزمایش‌های روزانه برای فهمیدن نحوه واکنش بدن انسان به قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض فشار شدید است.

زیردریایی جولز، بر خلاف رویه معمول زیردریایی‌ها، از فناوری برای تنظیم و متعادل کردن فشار داخل اتاقک استفاده نمی‌کند. فشار در عمق ۱۰ متری تقریبا دو برابر فشار در روی سطح دریا است.

یک تیم پزشکی آقای دیتوری را تحت نظر دارند و مجموعه‌ای از آزمایش‌های روان‌شناختی و پزشکی از جمله تست خون، سونوگرافی، الکتروکاردیوگرام و همچنین تست‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی را روی او انجام می‌دهد. یک روانشناس و روانپزشک نیز در حال ثبت اثرات ذهنی زندگی در یک محیط منزوی و محدود برای مدت طولانی هستند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای دیتوری در این مدت در زیر آب کاملاً تنها نبوده است. بیش از ۳۰ بزرگسال و ۱۵ دانش‌آموز مقاطع راهنمایی و دبیرستان در ۷۴ روز گذشته از او در این اقامتگاه زیرآبی بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عاشق زندگی در زیر اقیانوس است، گفت: «با این حال چیزی که بیش از همه و به معنای واقعی کلمه دلم برایش تنگ شده خورشید است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تمرین راهپیمایی فضایی در زیر آب؛ استخر عظیم ناسا شرایط ماه را برای فضانوردان شبیه‌سازی می‌کند

برگزاری مسابقات جهانی شطرنج زیر آب در بریتانیا

کشف کشتی نظامی و آرامگاه باستانی ۲۴۰۰ ساله در شهر زیر آب در مصر