برگزارکنندگان یوروویژن با سخنرانی زلنسکی در این مسابقه موسیقی مخالفت کردند

یوروویژن
یوروویژن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برگزار کنندگان مسابقه آواز یوروویژن با درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئيس جمهوری اوکراین برای سخنرانی او در این برنامه مخالفت کردند.

آگهی

آقای زلنسکی درخواست کرده بود در فینال این مسابقه موسیقی در روز شنبه یک سخنرانی ویدیویی انجام دهد و در آن از جهان بخواهد که به حمایت خود از اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه ادامه دهد. 

با این حال اتحادیه پخش‌کننده‌های اروپا که مسئولیت برگزاری و اداره یوروویژن را برعهده دارد اعلام کرد اجازه دادن به زلنسکی برای سخنرانی در این مراسم با «ماهیت غیرسیاسی این رویداد» در تضاد است. 

این سازمان همچنین گفت: «درخواست زلنسکی برای سخنرانی در حالی که با نیات قابل ستایش انجام شده اما متأسفانه نمی‌تواند توسط مدیریت اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا پذیرفته شود چرا که این امر خلاف قوانین این رویداد است.» 

آقای زلنسکی از ۱۵ ماه قبل که روسیه به اوکراین حمله نظامی کرده، از موقعیت‌های سیاسی، هنری، فرهنگی و سینمایی فراوانی برای سخنرانی استفاده و تلاش کرده در چهارگوشه جهان از کشورهای مختلف بخواهد از او و کشورش در مقابل روسیه دفاع کنند. 

سال گذشته برگزار کنندگان مسابقه یوروویژن خواننده اوکراینی را به عنوان پیروز این برنامه آوازخوانی معرفی کردند و بنا به سنت رایج باید مسابقه امسال در اوکراین برگزار می‌شد اما به دلیل ادامه جنگ در این کشور این مسابقه در شهر لیورپول بریتانیا برگزار می‌شود. 

ده‌ها هزار نفر از طرفداران موسیقی از سراسر اروپا به همین منظور به لیورپول رفته‌اند که این رخداد را از نزدیک تماشا و دنبال کنند. قرار است اجرای سال گذشته ارکستر کولوش و دیگر نوازندگان اوکراینی که سال گذشته برنده این مسابقه شدند قبل از اجرای هر ترانه به همراه تصاویری از اوکراین پخش شود. 

اتحادیه پخش‌کننده‌های اروپایی در بیانیه خود در این رابطه می‌گوید: «ما معتقدیم این بهترین راه برای انعکاس و همچنین جشن گرفتن پیروزی اوکراین در مسابقه آواز یوروویژن است و ما با این کار نشان می‌دهیم که در روزهای سخت با موسیقی متحد شده‌ایم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

یوروویژن که در سال ۱۹۵۶ تاسیس شد و هدفش را ایجاد نشاط و شور برای مردم قاره‌ای معرفی کرد که در اثر دو جنگ جهانی به شدت از هم پاشیده بود. برگزار کنندگان از ابتدا جدایی موسیقی و سیاست از یکدیگر و همچنین ممنوعیت نمادهای آشکار سیاسی را به عنوان اصول خود مد نظر قرار داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسرائیل به تغییر متن ترانه جنجالی مسابقه آواز یوروویژن رضایت داد

تاثیر هنرمندان لاتین و کی‌پاپ؛ استریم‌های موسیقی ۲۰۲۳ به رکورد یک تریلیون قطعه رسید

خواننده فرانسوی ایرانی‌تبار در آستانهٔ انتشار نخستین آلبوم: یوروویژن زندگی‌ام را عوض کرد