نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ شکست میلان در مقابل اینتر، کار روسونری برای صعود به فینال سخت شد

دربی میلان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
دربی میلان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم فوتبال آث میلان ایتالیا در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۲-۰ در مقابل اینتر شکست خورد.

آگهی

در دومین شب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، داربی شهر میلان با شادمانی بخش آبی‌پوش به پایان رسید. دو تیم فوتبال اینتر و آث میلان که با شکست حریفان خود موفق به صعود به این مرحله شده بودند در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. 

تکلیف بازی تقریبا خیلی زود مشخص شد و اینتری‌ها در همان ده دقیقه نخست با شروعی طوفانی موفق شدند قدرت خود را به برادر بزرگ‌تر تحمیل کنند. 

اینتری‌ها که پس از ۱۳ سال به این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا راه یافته‌اند در دقیقه ۸ توسط ادین ژکو به گل نخست خود دست یافتند. تنها ۳ دقیقه بعد هم این هنریک میخیتاریان ارمنی بود که روی پاس دی مارکو موفق شد در میان شگفتی بیش از ۷۰ هزار تماشاگر حاضر در استادیوم برای بار دوم دروازه میلان را باز کند. 

AP Photo
اولیویه ژیرو فرانسوی که در جدال‌های پیشین میلان و اینتر ستاره این مسابقه بود، در مسابقه امشب بسیار کم‌فروغ ظاهر شدAP Photo

قرمز و مشکی پوشان که در آستانه این دیدار ستاره خود یعنی رافا لیائو را به دلیل مصدومیت از دست داده بودند در این مسابقه کم زهر نشان دادند و نتوانستند حریف خود را چندان به زحمت بیندازند. اینتری‌ها پس از به ثمر رساندن گل دوم توپ را به حریف دادند و تصصمیم گرفتند با ارائه نمایشی دفاعی از اندوخته با ارزش خود دفاع کنند. 

در نیمه دوم شاگردان پیولی عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشتند اما این هم برای جبران گل‌های زودهنگام خورده کافی نبود. میلانی‌ها هرچند در چند نوبت توسط جونیور مسیاس و ساندرو تونالی این فرصت را داشتند که دروازه حریف را باز کنند اما بی دقتی و بد شانسی مانع از این شد که اختلاف دو تیم به حداقل برسد. 

برای این مسابقه بسیاری از ستارگان پیشین میلان از جمله آندری شوچنکو و سرجینیو به همراه نواک جوکوویچ، تنیسور مطرح که یکی از طرفداران قدیمی میلان به شمار می‌رود در ورزشگاه حاضر بودند و در کنار پائولو مالدینی این دیدار حساس را از نزدیک تماشا کردند. اما امشب شب میلانی‌ها نبود و طرفداران روسونری در نهایت دست خالی ورزشگاه را ترک کردند. 

AP Photo
شکست میلان در مقابل اینتر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپاAP Photo

در نهایت مسابقه با همان دو گل تقریبا ۱۰ دقیقه نخست به سود اینتر به پایان رسید و شاگردان سیمونه اینزاگی ۶ روز بعد با اندوخته‌ای بسیار با ارزش در حالی که حمایت طرفداران خودی را هم خواهند داشت بار دیگر مقابل دومین تیم پرافتخار لیگ قهرمانان اروپا قرار می‌گیرند. 

در چارچوب دور برگشت این مسابقات روز سه‌شنبه هفته آینده دو تیم اینتر و میلان بار دیگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا تکلیف نخستین فینالیست این فصل رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود. دومین تیم هم چهارشنبه شب و پس از جدال دو تیم منچستر سیتی و رئال مادرید که در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر با یکدیگر رقابت می‌کنند مشخص خواهد شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

قرار است فینال رقابت‌های امسال برای دومین بار در تاریخ در شهر استانبول برگزار شود. در بار پیشین این میلانی‌ها بودند که می‌توانستند با نمایش خود تاریخ‌سازی کنند و یکی از یک‌طرفه‌ترین مسابقات فینال لیگ قهرمانان را به ثبت برسانند. اما در فینال سال ۲۰۰۵ هرچند میلان آنجلوتی در پایان نیمه اول با سه گل به رختکن رفت اما در نیمه دوم این لیورپول رافا بنیتز بود که با درخشش باور نکردنی به مسابقه برگشت و در نهایت در ضربات پنالتی توانست میلان قدرتمند آن سال را شکست دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ جدال سیتی و بایرن در فینال زودرس؛ رقابت میلان و ناپولی در دربی اروپایی

بازگشت «خدا» به میلان؛ زلاتان سومین قهرمانی را برای آث میلان به ارمغان خواهد آورد؟

گاتزتا دلو اسپورت: طارمی تنها یک قدم با آث میلان فاصله دارد