قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ جدال سیتی و بایرن در فینال زودرس؛ رقابت میلان و ناپولی در دربی اروپایی

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بار دیگر در این مرحله به مصاف چلسی می‌رود و دو مدعی قهرمانی یعنی منچستر سیتی و بایرن مونیخ نیز به مصاف یکدیگر می‌روند.

آگهی

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و ۸ تیم باقی‌مانده در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. 

در فینال زودرس این مرحله منچسترسیتی انگلستان و بایرن مونیخ آلمان که هر دو از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی هستند با یکدیگر رو به رو می‌شوند تا یکی از این دو تیم به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا راه یابد. 

در دیگر مسابقه مرحله یک چهارم نهایی دیدار تکراری رئال مادرید و چلسی که سال گذشته هم دقیقا در همین مرحله برگزار شد انجام خواهد شد. مادریدی‌ها سال گذشته موفق شدند با بازگشت شگفت‌انگیز خود نماینده انگلستان را حذف کنند و به نیمه نهایی برسند. 

اما نیمه دیگر جدول تقریبا تمام ایتالیایی‌ها است. چرا که ۳ نماینده ایتالیا همگی این سمت قرار دارند و این مسئله احتمال حضور یک نماینده از این کشور در دیدار پایانی را افزایش می‌دهد.  بر اساس قرعه‌کشی یوفا دو تیم میلان و ناپولی دربی ایتالیا را در این مرحله برگزار می‌کنند و یکی از این دو به مرحله نیمه نهایی راه پیدا خواهد کرد. 

میلانی‌ها که بعد از سالها توانسته‌اند به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه یابند حالا کار سختی در مقابل تیم آماده ناپولی خواهند داشت که این فصل به هیچ رقیبی رحم نکرده است. این مسابقه در واقع مصاف میان قهرمان فصل گذشته لیگ ایتالیا یعنی میلان و قهرمان احتمالی این فصل رقابت‌های سری آ یعنی ناپولی خواهد بود. 

اما احتمالا راحت‌ترین قرعه در میان تیم‌های حاضر نصیب اینترمیلان ایتالیا شد که باید به مصاف بنفیکا پرتغال برود. اینتری‌ها که در مرحله یک هشتم نهایی هم یک نماینده از پرتغال یعنی پورتو را حذف کرده‌ بودند حالا برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر اروپا، دست‌کم روی کاغذ کار چندان دشواری ندارند و باید با بنفیکا رو در رو شوند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس قرعه‌کشی یوفا  در مرحله نیمه نهایی، برنده مسابقه تیم‌های رئال مادرید- چلسی به مصاف برنده جدال دو تیم منچستر سیتی- بایرن مونیخ خواهد رفت و آن سوی جدول پیروز داربی ایتالیا بین دو تیم میلان و ناپولی باید با برنده مسابقه اینتر و بنفیکا رقابت کند. 

قرعه‌کشی لیگ اروپا

پس از برگزاری این مراسم، همچنین قرعه‌کشی مراسم یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا نیز برگزار شد. 

بر اساس این قرعه‌کشی یوونتوس ایتالیا و یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها به مصاف اسپورتینگ لیسبون پرتغال می‌رود تا یک دیدار ایتالیایی- پرتغالی دیگر در اروپا برگزار شود. 

همچنین فاینورد با علیرضا جهانبخش به رم می‌آیند تا با تیم ژوره مورینیو رقابت کنند. این مسابقه در واقع تکرار فینال فصل گذشته رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا است که در آن دیدار نماینده ایتالیا موفق شد با شکست فاینورد به عنوان قهرمانی نخستین دوره از این بازی‌ها دست یابد. 

 منچستر یونایتد در قرعه‌ای نسبتا سخت باید به مصاف مدعی همیشگی قهرمانی لیگ اروپا یعنی سویا اسپانیا برود. سویا پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها است و بیش از هر باشگاه دیگری در اوپا موفق شده عنوان قهرمانی این تورنمنت را از آن خود کند.  

همچنین بایر لورکوزن با سردار آزمون نیز در دیداری احتمالا نه چندان دشوار به مصاف تیم کمتر شناخته شده یونیون سنت ژیل بلژیک خواهد رفت. 

بر اساس قرعه‌کشی یوفا برنده دیدار یوونتوس و اسپورتینگ در فینالی زودرس به مصاف پیروز جدال منچستر یونایتد و سویا خواهد رفت. 

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها هم برنده دیدار رم و فاینورد باید با پیروز مسابقه لورکوزن و یونیون سنت ژیل بازی کند. به این ترتیب ممکن است سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در صورتی که تیم‌هایشان از مرحله یک چهارم نهایی با موفقیت عبور کنند، در نیمه نهایی لیگ اروپا با یکدیگر رو به رو شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پخش «صدای رابطه جنسی» مراسم قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۴ را با اختلال مواجه کرد

لیگ قهرمانان اروپا؛ رئال با شکست سیتی به نیمه‌نهایی رسید؛ نمایندگان انگلستان حذف شدند

پایان مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان برد و صعود نکرد، پورتو با گلزنی طارمی به یک هشتم رسید