لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان و بایرن بردند، پاریسی‌ها با مسی، نیمار و امباپه در خانه شکست خوردند

پیروزی میلان در مقابل تاتنهام
پیروزی میلان در مقابل تاتنهام Copyright AP photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال میلان با تک گل براهیم دیاز موفق شد در سن‌سیرو تاتنهام انگلستان را شکست دهد.

آگهی

در شب نخست مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، میلان و بایرن مونیخ دومین و سومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها موفق شدند حریفان خود را شکست دهند. 

در چارچوب دور رفت بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله حذفی، میلان در ایتالیا به میزبان تاتنهام انگلستان بود که برای صعود به مرحله بعدی با یکدیگر رقابت می‌کنند. میلان که چند هفته کابوس وار را پشت سر گذاشته بود، باز هم مانند آخرین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ایتالیا مقابل تورینو با سیستم ۲-۵-۳ به میدان آمده بود. 

در همان دقایق ابتدایی روی حرکت خوب تئو هرناندز، قرمز و مشکی‌پوشان موفق شدند توسط براهیم دیاز اسپانیایی دروازه تیم انگلیسی را باز کنند. 

شاگردان آنتونیو کونته که اتفاقا آنها هم هفته‌های خوشایندی را پشت سر نگذاشته بودند، با امید اینکه نتایج ناموفق را لیگ برتر را در لیگ قهرمانان اروپا جبران کنند، به سن‌سیرو آمده بودند. پس از گل میلان یاران هری کین تلاش زیادی کردند که در همان نیمه نخست نتیجه را به تساوی بکشانند اما در نهایت تلاش‌های دو تیم در ۴۵ دقیقه نخست ثمر دیگری نداشت و بازی با همان یک گل به سود روسونری به پایان رسید. 

Luca Bruno/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
براهیم دیاز، زننده تک گل مسابقه در آغوش پیولیLuca Bruno/Copyright 2023 The AP. All rights reserved

در نیمه دوم هرچند تاتنهام بر تلاش‌های خود برای به تساوی کشاندن بازی افزود، اما این میلان بود که موقعیت‌های بهتری را روی دروازه حریف ایجاد کرد. شاگردان استفانو پیولی دو بار دقایق ۷۸ و ۷۹ می‌توانستند توسط دکتلائر و مالک تیاو با ضربه سر به گل‌های خود بیفزایند اما هر دو بار بی‌دقتی بازیکنان میلان باعث شد تا موقعیت‌ها از دست برود. 

در نهایت این مسابقه با همان یک گل به سود میلان به پایان برسد تا دو تیم در انتظار بازی برگشت در لندن بمانند. 

گل‌های پرپر شده امباپه در پاریس

در دیگر مسابقه همزمان، دو تیم مدعی قهرمانی این رقابت‌ها یعنی پاری‌سن‌ژرمن و بایرن مونیخ در پاردوپرنس فرانسه به مصاف یکدیگر رفتند. پاریسی‌ها که در هفته‌های اخیر چندین شکست دور از انتظار را در فرانسه به ثبت رسانده بودند، امیدوار بودند که در این مسابقه بتوانند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی را شکست دهند. نیمه اول این بازی با وجود موقعیت‌هایی که برای طرفین به وجود آمد بدون گل مساوی به پایان رسید. 

اما نیمه دوم اشتباه مرگبار جی‌جی دوناروما، دروازه‌بان ایتالیایی پاریسی‌ها باعث شد تا در دقیقه ۵۳ کینگزلی کومان فرانسوی دروازه تیم پیشین خود را باز کند و مونیخی‌ها با یک گل جلو بیفتند. کومان که پیشتر در فینال لیگ قهرمانان اروپا هم با پیراهن بایرن با پاری‌سن‌ژرمن گلزنی کرده بود، بعد از به ثمر رساندن این گل به نشانه احترام به تیم سابق خود، خوشحالی نکرد. 

در ادامه بازی سرمربی پاریسی‌ها که در کمال تعجب کیلین امباپه را روی نیمکت قرار داده بود، بالاخره ستاره فرانسوی را به میدان فرستاد و از آن زمان به بعد ورق بازی به سود تیره پوشان فرانسوی تغییر کرد. امباپه دو بار در دقایق ۷۳ و ۸۲ دروازه بایرن را گشود اما هر دو بار این گل‌ها به دلیل آفساید مردود اعلام شد. 

Christophe Ena/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
شکست پاری‌سن‌ژرمن در خانه در مقابل بایرن مونیخChristophe Ena/Copyright 2023 The AP. All rights reserved

لیونل مسی که در این مسابقه نمایشی دور از انتظار داشت در دقیقه ۸۵ می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما او هم یک موقعیت عالی را از دست داد تا در نهایت باز هم پاریسی‌ها نتوانند حریف قهرمان آلمان شوند. از دیگر اتفاقات مهم این دیدار اخراج بنجامین پاوارد، مدافع فرانسوی مونیخی‌ها بود که در دقیقه ۹۲ با دریافت دومین کارت زرد از زمین مسابقه اخراج شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این نتیجه حالا پاری‌سن‌ژرمن در بازی برگشت و در ورزشگاه آلیانز شهر مونیخ کار دشواری خواهند داشت و باید شکست ۱-۰ در خانه را جبران کند تا بتواند به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گالتیه: لیونل مسی فصل آینده در پاری‌سن ژرمن توپ نخواهد زد

لیگ قهرمانان اروپا؛ برتری قاطع سیتی در مقابل بایرن؛ پیروزی ارزشمند اینتر در خانه بنفیکا

لیگ قهرمانان اروپا؛ بایرن در رم مغلوب لاتزیو شد، پاریس با درخشش امباپه حریف خود را شکست داد