لیگ قهرمانان اروپا؛ برتری قاطع سیتی در مقابل بایرن؛ پیروزی ارزشمند اینتر در خانه بنفیکا

برتری سیتی در مقابل بایرن مونیخ
برتری سیتی در مقابل بایرن مونیخ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم فوتبال منچستر سیتی موفق شد با ارائه یک نمایش درخشان با نتیجه قاطع ۳-۰ حریف قدرتمند خود یعنی بایرن مونیخ را شکست دهد و با اندوخته‌ای مناسب در انتظار بازی برگشت در مونیخ بماند.

آگهی

شب نخست مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با پیروز درخشان منچستر سیتی در مقابل بایرن و برد ارزشمند اینتر در خانه بنفیکا برگزار شد. 

در بازی‌های سه‌شنبه شب دو تیم منچستر سیتی و بایرن مونیخ که هر دو از مدعیان قهرمانی این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌روند در ورزشگاه اتحاد به میدان رفتند. مونیخی‌ها که با توماس توخل، سرمربی جدیدشان امیدوار بودند در این بازی اندوخته مناسبی برای جدال برگشت کسب کنند در مقابل حریف قدرتمند خود حرف چندانی برای گفتن نداشتند. 

بازیکنان سیتی در این دیدار جذاب موفق شدند به به ثمر رساندن ۳ گل با پشتوانه‌ای مناسب به سراغ جدال برگشت در ورزشگاه آلیانز آرنا بروند.

رودی هافبک اسپانیایی سیتی در دقیقه ۲۷ به یک شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه موفق شد دروازه حریف را برای بار نخست باز کند. در نیمه دوم هم برناردو سیلوا در دقیقه ۷۰ و هالند در دقیقه ۷۷ دو بار دیگر به زیبایی توانستند دروازه تیم آلمانی را باز کنند تا شاگردان پپ گواردیولا نتیجه‌ای درخشان در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی کسب کنند. 

در دیگر مسابقه از این مرحله تیم اینتر ایتالیا در خانه بنفیکا پرتغال به میدان رفت. اینتری‌ها که در مرحله قبل موفق شده بودند پورتو، دیگر نماینده پرتغال را حذف کنند در خانه حریف عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند و توانستند با ۲ گل صدرنشین لیگ پرتغال را خانه‌اش شکست دهند. 

گل‌های این بازی را نیکولو بارلا و روملو لوکاکو از روی نقطه پنالتی برای اینتر به ثمر رساندند. اینتر در حالی موفق شد حریف خود را شکست دهد که در بیشتر دقایق بازی این بنفیکا بود که توپ و میدان را در اختیار داشت. حالا شاگردان سیمونه اینزاگی با خیالی نسبتا آسوده باید در بازی برگشت در ورزشگاه سن سیرو از حریف خود میزبانی کنند. 

Armando Franca/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
پیروزی اینتر در مقابل بنفیکا در پرتغالArmando Franca/Copyright 2023 The AP. All rights reserved

در ادامه بازی‌های این مرحله فردا شب دو بازی دیگر برگزار خواهد شد و میلان در سن سیرو میزبان ناپولی خواهد بود تا دربی ایتالیایی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شود. 

در دیگر مسابقه هم رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی این بازی‌ها در روزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان تیم بحران زده چلسی خواهد بود که بار دیگر فرانک لمپارد را به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم خود می‌بیند. 

در پایان بازی‌های این مرحله برنده دیدار میلان و ناپولی به مصاف پیروز مصاف اینتر و بنفیکا خواهد رفت و در سوی دیگر جدول پیروز دیدار رئال و چلسی با برنده مسابقه سیتی و بایرن مونیخ دیدار خواهد کرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان، پاری‌سن‌ژرمن، دورتموند و نیوکاسل در گروه مرگ

لیگ قهرمانان اروپا؛ ستاره های فینال جام جهانی قطر حرفی برای گفتن نداشتند، میلان و بایرن صعود کردند

لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان و بایرن بردند، پاریسی‌ها با مسی، نیمار و امباپه در خانه شکست خوردند