طرفداران اردوغان به سمت شهردار استانبول سنگ پرتاب کردند

اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول
اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروهی از طرفداران رجب طیب اردوغان در هنگان سخنرانی اکرم امام اوغلو به شهردار استانبول و گزینه معاونت رئيس جمهوری ترکیه در صورت پیروزی قلیچدار اوغلو، سنگ پرتاب کردند.

آگهی

در حالی که کمتر از یک هفته تا انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه زمان باقی مانده، سیاستمداران و شخصیت‌های مختلف در این کشور آخرین تلاش‌های خود را برای جلب آرای بیشتر در میان افکار عمومی به کار می‌بندند. 

در همین شرایط اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول که به عنوان معاون قلیچدار اوغلو در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شده در یک سخنرانی در شرق آناتولی هدف سنگ‌پراکنی طرفداران رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه قرار گرفت. 

در پی این سنگ‌پراکنی که در ارزروم رخ داد دست‌کم ۹ نفر زخمی شدند اما خود امام اوغلو آسیبی ندید. ارزروم که یکی از پایگاه‌های اصلی حزب عدالت و توسعه و رجب طیب اردوغان محسوب می‌شود، همواره از شهرهایی است که آرای خود را به این جریان سیاسی اسلامگرا اختصاص داده است. 

به گفته خبرنگار یورونیوز، امام اوغلو که در بالای اتوبوسی که فضای باز داشت در حال سخنرانی برای حامیانش بود که گروهی از طرفداران اردوغان با پرتاب سنگ سخنرانی او را نیمه کار گذاشتند. 

آقای اردوغان که حدود دو دهه است قدرت را در ترکیه در اختیار دارد با انتقادات بسیاری از سوی گروه‌های اپوزیسیون مواجه است و همین مساله به تشکیل یک ائتلاف فراگیر از سوی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی مخالف اردوغان منجر شده است. مخالفان اردوغان معتقدند که دولت شرایط نابرابری را برای انتخابات ایجاد کرده و با تحت فشار گذاشتن گروه‌های مدنی و شخصیت‌ها و جریان‌های مخالف تلاش دارد تا فضای انتخابات را به سود خود مهندسی و مدیریت کند. 

همچنین مخالفان، آقای اردوغان را متهم می‌کنند که با استفاده از منابع دولتی به نفع خود تبلیغ می‌کند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس گزارش سازمان « گزارشگران بدون مرز»، حدود ۹۰ درصد از رسانه های ترکیه در دست دولت یا حامیان آن است و زمان پخش گسترده‌ای را برای پخش صحبت‌ها و برنامه‌های دولت اردوغان اختصاص می‌دهند. در حال حاضر تنها تعداد انگشت شماری از روزنامه‌های مخالف دولت به انتشار خود ادامه می‌دهند و بقیه آنها تنها نسخه‌های آنلاین دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی در یک رویداد انتخاباتی در ترکیه یک زخمی بر جای گذاشت

برنامه رقیب اردوغان برای طرح فروش اقامت ترکیه از طریق خرید خانه چیست؟

اردوغان: ما با دگرباشان جنسی مخالفیم؛ خانواده در ترکیه امری مقدس است