اوکراین مدعی شد که در یک شب ۲۱ فروند از ۲۶ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است

سرباز اوکراینی در حال اشاره به یک پهپاد متعلق به نیروهای روسیه بر فراز آسمان به تاریخ دهم آوریل ۲۰۲۳
سرباز اوکراینی در حال اشاره به یک پهپاد متعلق به نیروهای روسیه بر فراز آسمان به تاریخ دهم آوریل ۲۰۲۳ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کی‌یف اعلام کرد که در حملات هوایی شب گذشته‌ که توسط نیروهای روسیه انجام شد، ارتش اوکراین موفق شده‌ است بسیاری از پهپادهای انتحاری که به گفته آن‌ها «ساخت ایران» بودند را سرنگون کنند.

آگهی

بنا بر اطلاعیه‌ای که نیروی هوایی اوکراین صبح چهارشنبه در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است، در حملات شب سوم مه ۲۰۲۳، نیروهای اوکراینی توانسته‌اند تعداد ۲۱ پهپاد از ۲۶ پهپاد «انتحاری» ساخت ایران را سرنگون کنند.

نیروی هوایی اوکراین در ادامه آورده است که این پهپادها در شمال از غرب استان بریانسک روسیه و در جنوب از ساحل شرقی دریای آزوف پرتاب شده‌اند.

تا ساعت هشت صبح به وقت محلی کی‌یف، مقامات اوکراینی در خصوص سرنوشت پهپادهای رهگیری نشده و اینکه به چه اماکنی اصابت کرده‌اند، هیچ اطلاعیه‌ای صادر نکرده‌اند.

اداره نظامی شهر کی‌يف پیش‌ از اطلاعیه نیروی هوایی، در کانال تلگرامی خود آورده بود که «پدافند هوایی شهر، تمامی پهپادهای پرتاب شده به سمت پایتخت را سرنگون کرده است.»

در شب گذشته، صدای آژیر حمله هوایی در چندین منطقه اوکراین به صدا در آمد و رسانه‌های محلی در شهر «دنیپرو» و «زاپوریژژیا» از وقوع انفجارهایی در شهر خبر دادند.

روسیه در شب اول ماه مه نیز حملات هوایی گسترده‌ای را علیه اوکراین صورت داده بود که در آن دست کم ۳۴ نفر زخمی شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی به چرنیهیف؛اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها گاز اشک‌آور بکار می‌برد

چتربازان روسیه در شرق «چاسیو یار» مستقر شدند؛ اهمیت تصرف این شهر اوکراین در چیست؟

حملات شدید روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین؛ مسکو: پاسخی به اقدامات خرابکارانه کی‌یف بود