جت روسیه مهمات خود را «به صورت تصادفی» روی شهر خودی پرتاب کرد

نمای یک ساختمان پس از اصابت مهمات در شهر بلکورود
نمای یک ساختمان پس از اصابت مهمات در شهر بلکورود Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هنوز مشخص نیست منظور از مهمات رها شده دقیقا چه نوع تسلیحاتی بوده است که این حجم از تخریب را به دنبال داشته است، ولی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که تحقیقات خود در مورد این رخداد را آغاز کرده است.

آگهی

یک هواپیمای جنگی مافوق صوت روسیه شامگاه پنجشنبه بمبی را بر روی یک شهر در خاک خودی با بیش از چهار هزار نفر جمعیت پرتاب کرد و موجب انفجار در محل برخورد و زخمی شدن چندین نفر شد.

ویدئوهایی که از محل برخورد موجود است نشان می‌دهد که تلی از بتن در خیابان شهر بلگورود ریخته شده است، تعدادی خودرو آسیب دیده‌اند و شیشه‌های یک ساختمان نیز در هم شکسته‌اند. در یکی از عکس‌های منتشرشده، یک خودرو هم به صورت واژگون روی پشت بام یک فروشگاه پرتاب شده است.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود وضعیتی مشابه وضع اضطراری در شهر اعلام کرد و گفت که دهانه‌ای به طول بیست متر در یکی از خیابان های اصلی شهر بوجود آمده است. وی افزود: «چهار خودرو و چهار آپارتمان هم آسیب دیده‌اند. بنا بر این اعلام، تاکنون سه نفر بر اثر این اتفاق زخمی شده‌اند.»

آسوشیتدپرس
پوشش کف خیابان پس از آزادشدن مهمات از جنگنده روسی بر فراز شهر بلگورودآسوشیتدپرس

تاس، خبرگزاری دولتی روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داد که یک جنگنده بمب‌افکن مافوق صوت از نوع سوخو-۳۴ به طور تصادفی این مهمات را پرتاب کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که: «هنگامی که یک هواپیمای سوخو-۳۴ متعلق به نیروی هوایی در حال پرواز بر فراز شهر بلگورود بود، به طور تصادفی مهمات هوایی آن آزاد شد.»

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

هنوز مشخص نیست منظور از این مهمات دقیقا چه نوع تسلیحاتی بوده است که این حجم از تخریب را به دنبال داشته است ولی وزارت دفاع روسیه گفته است که تحقیقات خود در مورد این رخداد را آغاز کرده است.

منطقه بلگورود یکی از چندین مناطق جنوبی روسیه است که از زمان شروع تهاجم مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، چندین بار شاهد انفجار انبارهای سوخت و مهمات بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروه هفت در ژاپن؛ اعضا پس از اظهارات بحث‌برانگیز ماکرون خواهان رویکرد واحد در قبال چین شدند

روسیه از راهبرد جدید سیاست خارجی خود رونمایی کرد؛ مسکو به دنبال چیست؟

بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه، «اقدامی برای تضعیف سرگئی شویگو»؛ به فرمان پوتین یا نخبگان؟