مکزیک پس از چند سال بالاخره خریدار جت لوکس ریاست جمهوری را پیدا کرد

هواپیمای لاکچری ریاست جمهوری مکزیک
هواپیمای لاکچری ریاست جمهوری مکزیک Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وی پس از تصدی مسئولیت در یک دسامبر ۲۰۱۸ از استفاده از این جت امتناع کرد و گفت که این هواپیما بسیار مجلل است. رئیس جمهور ریاضت طلب معمولا از پروازهای تجاری استفاده می‌کند.

آگهی

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک گفت که او بالاخره یک خریدار برای جت لوکس ریاست جمهوری پیدا کرده است و آن هم دولت تاجیکستان است. زمانی او، این جت لوکس را «توهین» به مردم مکزیک توصیف کرده بود.

وی اواخر روز پنجشنبه پس از چندین سال تلاش برای فروش این هواپیما اعلام کرد که کشور آسیای مرکزی با خرید بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر به قیمت ۹۲ میلیون دلار موافقت کرده است. این اتفاق در حالی رخ داد که رئیس جمهوری مکزیک چهار سال و نیم تلاش کرد تا این هواپیما را بفروشد.

آقای لوپز اوبرادور که یک مبارز چپگراست، از زمان کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۸ قول داده بود که از «شر این هواپیما خلاص شود». وی گفته بود: «حتی دونالد ترامپ هم چنین هواپیمایی ندارد.»

آسوشیتدپرس
اتاق خصوصی هواپیمای ریاست جمهوری مکزیکآسوشیتدپرس

وی پس از تصدی مسئولیت در یک دسامبر ۲۰۱۸ از استفاده از این جت امتناع کرد و گفت که این هواپیما بسیار مجلل است. رئیس جمهور ریاضت طلب معمولا از پروازهای تجاری استفاده می‌کند.

وی در ویدئوی تبلیغ برای فروش این هواپیما در حالی که کنار آن ایستاده بود می‌گفت که «این را صادقانه می‌گویم که اگر از این هواپیما استفاده کنم احساس شرم خواهم کرد.»

او گفت که درآمد حاصل از فروش این هواپیما برای ساخت دو بیمارستان در مناطق فقیرنشین جنوب مکزیک استفاده خواهد شد.

این جت مجهز به یک اتاق خواب و حمام اختصاصی و صندلی مناسب ۸۰ نفر در دوره ریاست جمهوری فلیپه کالدرون در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ به قیمت حدود ۲۱۸ میلیون دلار خریداری شد.

تنها کسی که از آن استفاده کرد، انریکه پنیا نیتو، جانشین او بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فمینیست‌های مکزیک تندیس زن مبارز را به جای مجسمه کریستف کلمب گذاشتند

دیوان عالی مکزیک از سقط جنین جرم‌زدایی کرد

سناتور صریح اللهجه و دوچرخه‌سوار در مکزیک به عنوان نامزد مخالفان دولت انتخاب شد