ایلان ماسک پلتفرم هوش مصنوعی راه‌ می‌اندازد

ایلان ماسک
ایلان ماسک Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایلان ماسک، میلیاردر جنجالی آمریکایی می‌گوید قصد دارد یک پلتفرم هوش مصنوعی ایجاد کند تا با دو نمونه دیگری که از سوی مایکروسافت و گوگل ساخته شده رقابت کند.

آگهی

ایلان ماسک می‌گوید قصد دارد یک پلتفرم هوش مصنوعی راه‌اندازی کند تا برنامه‌های مشابهی که توسط مایکروسافت و گوگل ساخته شده را به چالش بکشد. 

این میلیاردر جنجالی که نام این پلتفرم را TruthGPT گذاشته روز دوشنبه با اعلام این مطلب اعلام کرد پلتفرمی که او راه‌اندازی خواهد کرد یک هوش مصنوعی خواهد بود که با حداکثر جستجو ماهیت جهان را درک می‌کند. 

او در گفتگو با شبکه فاکس نیوز همچنین از پلتفرم Open AI  مایکروسافت انتقاد و مدعی شد که این پلفترم برای دروغ گفتن آموزش دیده است. او همچنین اضافه کرد که OpenAI به یک سازمان بسته تبدیل شده و متحد نزدیک مایکروسافت است. 

او در ادامه مدعی شد پلتفرمی که او راه‌اندازی خواهد کرد احتمالا بهترین راه برای ایمنی انسان‌ها در مقابل هوش مصنوعی خواهد بود. او در ادامه افزود: «هرچند ممکن است دیر شروع کرده باشیم اما من سعی می‌کنم که گزینه سومی راه‌اندازی کنم»

خبرگزاری رویترز گزارش داده که ماسک احتمالا از محققان هوش مصنوعی شرکت آلفابت گوگل برای راه‌اندازی استارت‌اپ هوش مصنوعی خود استفاده کرده است. 

این اقدام ایلان ماسک پس از آن صورت می‌گیرد که او به همراه گروهی از کارشناسان هوش مصنوعی و مدیران صنعتی خواستار توقف شش ماهه در سیستم‌های قدرتمند‌تر از GPT-4 شدند و تاکید کردند روند پیشرفت این پروژه می‌تواند برای آینده بشر و جامعه خطرناک باشد. 

ماسک در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به خطرناک بودن هوش مصنوعی اضافه کرد که این پروژه می‌تواند پتانسیل تخریب تمدن بشری را داشته باشد. او در ادامه گفت: «برای مثال یک هوش مصنوعی فوق‌العاده هوشمند می‌تواند به‌طور باورنکردنی خوب بنویسد و به طور بالقوه افکار عمومی را دستکاری کند.»

او همچنین در حساب توییتری خود نوشته بود که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما با او ملاقات کرده و از او خواسته بود که مقرراتی را برای هوش مصنوعی وضع کند. ماسک در سال ۲۰۱۵ پلتفرم OpeanAI را تاسیس کرد اما در سال ۲۰۱۹ از هیئت مدیره آن کنار رفت. او در آن زمان در توییتی نوشته بود که این شرکت را به این دلیل ترک کرده که روی تسلا و اسپیس ایکس متمرکز شود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ماسک که در حال حاضر مدیرعامل تسلا، اسپیس ایکس، همچنین مدیرعامل توییتر است، اخیرا گفته بود که ارزش این شبکه اجتماعی به چیزی کمتر از نیمی از قیمتی که خریداری کرده رسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تراشه‌های قابل کاشت در مغز؛ آیا ایلان ماسک برای دور زدن قوانین نظارتی تلاش می‌کند

ایلان ماسک چگونه توییتر و شهرت خودش را در ۶ ماه گذشته زیر سوال برد؟

اِنویدیا از پردازنده گرافیکی بلک‌ول، قدرتمندترین تراشه جهان برای هوش مصنوعی رونمایی کرد