بازگشت روسونری به جمع بزرگان اروپا؛ آث میلان و رئال مادرید به نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه یافتند

خوشحالی ژیرو پس از گلزنی به ناپولی
خوشحالی ژیرو پس از گلزنی به ناپولی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم فوتبال میلان با شکست ناپولی در مجموع دو بازی رفت و برگشت موفق شد پس از ۱۶ سال بار دیگر به جمع ۴ تیم برتر اروپا راه یابد.

آگهی

تیم‌های آث میلان ایتالیا و رئال مادرید اسپانیا موفق شدند با شکست حریفان خود به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا راه یابند. 

تیم فوتبال آث میلان ایتالیا موفق شد با کسب تساوی در مقابل ناپولی، در مجموع دو بازی رفت و برگشت حریف خود را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد و موفق شد پس از ۱۶ سال بار دیگر به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد. 

قرمز و مشکی پوشان میلان در حالی در استادیوم دیگو آرماندو مارادونا ناپولی به مصاف حریف آبی‌پوش خود رفتند که بازی رفت را در مقابل این تیم با نتیجه ۱-۰ به پیروزی رسیده بودند. شاگردان استفانو پیولی در این دیدار هم مانند مسابقه رفت نمایش خوبی از خود ارائه دادند و در همان دقیقه ۲۲ می‌توانستند دروازه حریف خود را باز کنند. اما اولیویه ژیرو ضربه پنالتی را که بر اثر خطا روی رافائل لیائو به دست آمده بود، از دست داد و توپ را به دستان دروازه‌بان ناپولی کوبید. 

با این حال روسونری در ادامه همچنان بازی خود را به حریف دیکته کردند تا در دقیقه ۴۳ روی فرار دیدنی رافا لیائو و پاس عرضی او، با ضربه بغل پای ژیرو دروازه حریف را باز کردند. 

نیمه اول با همان نتیجه ۱-۰ به سود میلانی‌ها به پایان رسید. در نیمه دوم شاگردان لوچیانو اسپالتی که خود را حذف شده می‌دیدند به آب و آتش زدند و تمام تلاش خود را برای باز کردن دروازه میلان به کار بستند. اما این تلاش‌ها هر بار با موانعی چون سیمون کیائر و فیکایو توموری و در نهایت مایک مانیان رو به رو می‌شد. در دقیقه ۸۲ آبی‌پوشان این فرصت را داشتند که با پنالتی که داور به سود آنها گرفته بود بازی را به تساوی بکشانند اما مایک مانیان که یکی از ستارگان بی‌چون و چرای میلان به شمار می‌رود موفق شد ضربه کوارتسخلیا را مهار کند تا بازی با همان نتیجه ۱-۰ ادامه یابد. 

AP Photo
مایک مانیان با درخشش خود در دو بازی رفت و برگشت یکی از مهمترین عوامل صعود میلان به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بودAP Photo

ادامه حملات ناپولی در نهایت در دقیقه ۹۳ جواب داد و ویکتور اوسیمن موفق شد بالاخره توپ را از خط دروازه میلان عبور دهد اما این گل برای صعود ناپولی کافی نبود و دیگر هم زمانی باقی نمانده بود تا آبی‌پوشان به گل دوم دست یابند. 

در نهایت این مسابقه با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید و با توجه به پیروزی میلان در دیدار نخست، این قرمز و مشکی پوشان میلان بودند که موفق شدند با نتیجه ۲-۱ حریف خود را شکست و برای نخستین بار پس از ۱۴ سال بار دیگر به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابند. 

میلانی‌ها فردا شب و پس از دیدار تیم‌های بنفیکا و اینتر حریف خود در مرحله نیمه نهایی را خواهند شناخت. جایی که اینتر با توجه به پیروزی ۲-۰ در دیدار رفت در مقابل حریف پرتغالی بعید است کار چندان دشواری در سن سیرو داشته باشد. در صورت پیروزی اینتر، دو تیم شهر میلان پس از ۲۰ سال بار دیگر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در سال ۲۰۰۳، میلان با شکست اینتر توانست به فینال راه یابد و در دیدار پایانی هم با پیروزی در مقابل یوونتوس به عنوان قهرمانی دست یابد. سرمربی میلان در آن سال کارلو آنجلوتی بود که امروز هدایت مادریدی‌ها را برعهده دارد. 

میلان پس از رئال با کسب ۷ عنوان قهرمانی دومین تیم پرافتخار این رقابت‌ها است و با توجه به قرعه این احتمال وجود دارد که این دو غول فوتبال اروپا در صورت شکست حریفان خود در مرحله نیمه‌نهایی در فینال در مقابل یکدیگر قرار گیرند. 

پیروزی قابل انتظار رئال مقابل چلسی بحران زده

در دیگر بازی سه‌شنبه شب از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چلسی که دیدار رفت را با نتیجه ۲-۰ در سانتیاگو برنابئو واگذار کرده بود در مقابل رئال قرار گرفت. شاگردان لمپارد هرچند در نیمه نخست عملکرد نسبتا خوبی از خود به نمایش گذاشتند اما نتوانستند دروازه سفیدپوشان را باز کنند. 

Kirsty Wigglesworth/Copyright 2023 The AP. All rights reserved
رودریگو با به ثمر رساندن دو گل در مقابل چلسی نقش موثری در پیروزی رئال در جدال استمفورد بریج داشتKirsty Wigglesworth/Copyright 2023 The AP. All rights reserved

در نیمه دوم اما شاگردان آنجلوتی کم کم توپ و میدان را در اختیار گرفتند و موفق شدند در دقایق ۵۸ و ۸۰ دو بار توسط بازیکن جوان برزیلی خود یعنی رودریگو دروازه چلسی را در خانه‌اش باز کنند. با این گل‌ها نتیجه بازی رفت دقیقا تکرار و رئال بار دیگر موفق شد حریف خود را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد. در نتیجه مادریدی‌ها در نهایت با برتری ۴-۰ با قاطعیت به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و حالا باید منتظر باشند از میان منچستر سیتی یا بایرن مونیخ، کدامیک حریف آنها خواهد بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شوک در میلان؛ مالک آمریکایی پائولو مالدینی را اخراج کرد

لیگ قهرمانان اروپا؛ بایرن در رم مغلوب لاتزیو شد، پاریس با درخشش امباپه حریف خود را شکست داد

با حکم دادگاه اروپا سوپرلیگ اجرایی می‌شود؟ همه‌چیز درباره فرمت جدید مسابقات سوپرلیگ