یوفا: ترکیه تنها رقیب بریتانیا و ایرلند برای میزبانی مسابقات یورو ۲۰۲۸ است

عکس تزئیتی از لوگوی یوفا
عکس تزئیتی از لوگوی یوفا Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیشنهاد میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند با شعار «فوتبال برای همه، فوتبال برای اهداف خوب و فوتبال برای آینده» مطرح شده است.

آگهی

یوفا روز چهارشنبه پس از دریافت پیشنهاد‌های ارائه شده از سوی کشورهای علاقمند به میزبانی از مسابقات فوتبال یورو۲۰۲۸ در نهایت از ترکیه به عنوان تنها رقیب نامزدی مشترک بریتانیا و ایرلند نام برد.

اتحادیه فوتبال اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کرد که سه درخواست برای میزبانی مسابقات یورو ۲۰۲۸ و ۲۰۳۲ میلادی دریافت کرده که بر اساس آن ترکیه برای سال ۲۰۲۸ باید جهت دریافت امتیاز میزبانی با پیشنهاد میزبانی مشترک ارائه شده از سوی بریتانیا، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند رقابت کند.

به موجب بیانیه یوفا ترکیه همچنین برای میزبانی مسابقات یورو۲۰۳۲ نیز اعلام نامزدی کرده تا بلکه امتیاز سازماندهی یکی از این دو دوره را دریافت کند.

بر این اساس گفته می‌شود که ایتالیا نیز جدا از ترکیه دیگر کشور متقاضی دریافت امتیاز میزبانی رقابت‌های یورو ۲۰۳۲ است.

در بیانیه نهاد اجرایی اداره کننده فوتبال در اروپا آمده است: «یوفا هر یک از پیشنهادهای ارائه شده را طی ماه‌های آینده مورد ارزیابی قرار خواهد کرد و کمیته اجرایی یوفا ماه اکتبر رای خود را در خصوص میزبان هر یک از دو دوره یاد شده اعلام خواهد کرد.»

به نظر می‌رسد پیشنهاد میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند برای یورو ۲۰۲۸ از بخت بالایی برای برنده شدن برخوردارباشد.

این در حالیست که دو کشور یاد شده پیش‌تر اعلام کرده بودند که از پیشنهاد میزبانی مطرح شده برای مسابقات جام جهانی ۲۰۳۰ صرف‌نظر کرده‌اند.

ومبلی، ورزشگاه تاتنهام هاتسپر، سنت جیمز پارک در نیوکاسل، ویلا پارک در بیرمنگام، استادیوم جدید باشگاه اورتون در لیورپول و اتحاد، ورزشگاه خانگی منچستر سیتی در صورت میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند از جمله ورزشگاه‌های محل برپایی مسابقات یورو۲۰۲۸ خواهند بود.

استادیوم «پرنسیپیتی» در کاردیف، «همپدن پارک» در گلاسکو، «لنزداون رود» در دوبلین و «کیسمنت پارک» در بلفاست دیگر محل‌های برپایی مسابقات در پیشنهاد میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند عنوان شده است.

اتحادیه‌های فوتبال انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «ورزشگاه‌های فوتبال با ظرفیت بالا و شهرت جهانی و مجموعه‌های جدید پیشرفته، بستر را برای برپایی مسابقات یورو به عنوان بزرگ‌ترین و موفق‌ترین رویداد ورزشی از بعد تجاری فراهم می‌کنند.»

پیشنهاد میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند با شعار «فوتبال برای همه، فوتبال برای اهداف خوب و فوتبال برای آینده» مطرح شده است.

در این پیشنهاد مشترک میزانی همچنین آمده است که بیش از ۸۰ درصد دارندگان بلیط مسابقات می‌توانند با وسایل حمل و نقل عمومی خود را به محل برپایی مسابقات برسانند.

این میزبانی همچنین در صورت تحقق می‌تواند تا ۲.۶ میلیارد پوند (۳.۲۵ میلیارد دلار) برای کشورهای مشارکت کننده عایدی به همراه داشته باشد.

ترکیه هرگز تاکنون میزان مسابقات یورو نبوده است

انگلیس و اسکاتلند پیش‌تر از ۱۲ مسابقه در رقابت‌های یورو۲۰۲۰ که با تاخیر ناشی از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در سال ۲۰۲۱ برپا شد، میزبانی کرده بودند.

ترکیه پس از آنکه در رقابت با آلمان برای میزبانی رقابت‌های یورو۲۰۲۴ شکست خورد این‌بار امیدوار است تا دست کم میزبانی یکی از دو دوره این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۸ و ۲۰۳۲ را از آن خود کند.

ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول قرار است ۱۰ ژوئن سال جاری میلادی میزبان فینال مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا باشد.

ایتالیا که عنوان قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد و هم‌اکنون مدافع این عنوان به شمار می‌رود پیش‌تر دو بار در سال های ۱۹۶۸ و ۱۹۸۰ میزبان مسابقات یورو بوده است.

مسابقات یورو ۲۰۲۸ و ۲۰۳۲ بر اساس قوانین یوفا قرار است با حضور ۲۴ تیم برپا شود. ترکیه هرگز تاکنون میزبان مسابقات یورو نبوده است.

آگهی

روسیه ابتدا در سال گذشته تمایل خود را برای میزبانی یکی از این دو تورنمنت اعلام کرده بود، اما یوفا ماه مه گذشته اعلام کرد که هیچ پیشنهادی از سوی اتحادیه فوتبال روسیه را بررسی نخواهد کرد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یوفا در تغییراتی کم‌سابقه شکل جدید برگزاری لیگ قهرمانان اروپا را معرفی کرد

ایتالیا با پیروزی در ضربات پنالتی به فینال جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ راه یافت

لیگ قهرمانان اروپا؛ بایرن در رم مغلوب لاتزیو شد، پاریس با درخشش امباپه حریف خود را شکست داد