ایتالیا با پیروزی در ضربات پنالتی به فینال جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ راه یافت

مصاف ایتالیا و اسپانیا در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰
مصاف ایتالیا و اسپانیا در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ جدال دو تیم ایتالیا و اسپانیا پس از تساوی ۱-۱ در پایان ۱۲۰ دقیقه به ضربات پنالتی کشیده شد.

آگهی

تیم فوتبال ایتالیا با پیروزی در ضربات پنالتی توانست به دیدار پایانی یورو ۲۰۲۰ راه یابد.

نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ بین دو تیم ایتالیا و اسپانیا در شهر لندن برگزار شد.

بازی با برتری نسبی ایتالیا آغاز شد و لاجوردی‌پوشان چندین موقعیت خوب هم روی دروازه اسپانیا ایجاد کردند. با این حال آتزوری از این موقعیت‌ها استفاده‌ای نکردند. تلاش‌های دو تیم در نیمه نخست بی نتیجه بود و شاگردان روبرتو مانچینی و لوییز انریکه در پایان ۴۵ دقیقه نخست بدون اینکه گلی به ثمر برسانند راهی رختکن شدند.

نیمه دوم اما داستان متفاوتی داشت. اسپانیایی‌ها شروع بهتری داشتند اما این ایتالیا بود که روی یک ضد حمله سریع توانست با ضربه دیدنی فدریکو کیزا، در دقیقه ۶۰ دروازه سفیدپوشان اسپانیا را باز کند. ایتالیایی‌ها چند دقیقه بعد می‌توانستند باز هم توسط براردی به گل دوم دست یابند که اونای سیمون، دروازه‌بان اسپانیا به خوبی از دروازه خوب محافظت کرد.

تلاش‌های اسپانیا بالاخره نتیجه داد و شاگردان لوییز انریکه در دقیقه ۸۰ توانستند توسط آلوارو موراتا به گل تساوی دست یابند. ناهماهنگی در خط دفاعی ایتالیا در به ثمر رسیدن این گل نقش مهمی داشت.

در ادامه تلاش‌های دو تیم برای اینکه بازی را در دقیقه ۹۰ به پایان برسانند بی‌نتیجه ماند و مسابقه به وقت‌های اضافه کشیده شد.

در ۱۵ دقیقه نخست نیمه نخست هم تلاش‌های دو تیم برای تغییر نتیجه بی‌نتیجه بود. اسپانیایی‌ها هرچند موقعیت‌های بهتری داشتند اما در نهایت دو تیم با همان نتیجه ۱-۱ به دقیقه ۱۰۵ رسیدند.

در نیمه دوم ایتالیایی‌ها توسط براردی یک‌بار موفق شدند دروازه اسپانیا را باز کنند که کمک‌داور این گل را آفساید تشخیص داد. در ادامه هم بازی بدون اینکه موقعیت خاصی داشته باشد به پایان و به ضربات پنالتی رسید.

در ضربات پنالتی ایتالیایی‌ها توانستند با نتیجه ۴-۲ حریف خود را شکست دهند و به فینال راه یابند. بلوتی، بونوچی، برناردسکی و جورجینیو برای ایتالیا پنالتی‌های خود را گل کردند و لوکاتلی نخستین ضربه خود را از دست داد. در مقابل اسپانیایی‌ها فقط ژرارد مورنو و تیاگو آلکانترا ضربات خود را به گل تبدیل کردند و ژوردی آلبا پنالتی خود را به آسمان زد و پنالتی آلوارو موراتا، زننده تک گل اسپانیایی‌ها در این مسابقه از سوی دوناروما مهار شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همه‌چیز درباره یورو ۲۰۲۴؛ کدام تیم‌ها بلیط آلمان را در جیب دارند؟

یوفا: ترکیه تنها رقیب بریتانیا و ایرلند برای میزبانی مسابقات یورو ۲۰۲۸ است

جام ملت‌های اروپا؛ انگلیس برای نخستین بار به فینال رسید