تعقیب قضایی ترامپ؛ چرا برای هواداران تئوری توطئه باز هم پای سوروس در میان است؟

جورج سوروس و دونالد ترامپ
جورج سوروس و دونالد ترامپ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعقیب قضایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا باعث شده است بار دیگر نام این میلیاردر یهودی که اصالت مجارستانی دارد مطرح شود.

آگهی

هواداران تئوری توطئه طی سال‌های اخیر بارها از جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی به عنوان عامل پشت پرده بسیاری از رویدادها یاد کرده‌اند.

تعقیب قضایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا باعث شده است بار دیگر نام این میلیاردر یهودی که اصالت مجارستانی دارد مطرح شود. جورج سوروس طی دهه‌های اخیر از حامیان مالی شماری از پروژه‌های دفاع و حمایت از دموکراسی در سطح جهان بوده است. 

هواداران تندروی دونالد ترامپ و شماری از اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا پیش از تفهیم اتهام دونالد ترامپ در روز چهارم آوریل مدعی شده بودند دادستانی که قصد دارد علیه دونالد ترامپ اعلام جرم کند تحت نفوذ جورج سوروس قرار دارد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ایده محوری هواداران تئوری توطئه این است که نیروهای قدرتمندی وجود دارند که تحت کنترل ما نیستند و به سود نخبگان جهان کار می‌کنند تا واقعیت‌ها را پنهان کنند.
جوشوآ تاکر
از مدیران مرکز رسانه‌های اجتماعی و سیاست در دانشگاه نیویورک

جورج سوروس پیش از این یک میلیون دلار به انجمنی کمک کرده بود که از افزایش قدرت اقلیت‌ها در نظام قضایی آمریکا حمایت می‌کند. این انجمن از کارازار انتخاباتی آلوین براگ، دادستان پرونده دونالد ترامپ طرفداری کرده بود. دادستان‌ها در آمریکا در جریان انتخابات و از سوی رای‌دهندگان برگزیده می‌شوند. 

دونالد ترامپ در همین راستا مدعی شد که دادستان منهتن «منتخب» جورج سوروس است و از سوی او «مورد حمایت مالی» قرار گرفته است. این در حالی است که یکی از سخنگویان جورج سوروس تاکید کرده که او تاکنون نه دیداری با دادستان پرونده دونالد ترامپ داشته و نه با او تماس گرفته است. 

جورج سوروس، ۹۲ ساله پیش از این بارها هدف انتقادها و اتهام‌های مطرح شده از سوی هواداران راست افراطی در آمریکا و اروپا و طرفداران تئوری توطئه بوده است. جوشوآ تاکر، یکی از مدیران مرکز رسانه‌های اجتماعی و سیاست در دانشگاه نیویورک می‌گوید: «ایده محوری هواداران تئوری توطئه این است که نیروهای قدرتمندی وجود دارند که تحت کنترل ما نیستند و به سود نخبگان جهان کار می‌کنند تا واقعیت‌ها را پنهان کنند.»

در همین راستا به نظر می‌رسد جورج سوروس که در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ در بازارهای مالی آمریکا ثروتمند شد برای هواداران تئوری توطئه به نماد چنین نیروهایی تبدیل شده است. کلیشه‌های یهودی‌ستیز نیز که به طور سنتی در میان هواداران راست افراطی رواج دارد به هجمه‌ها علیه جورج سوروس کمک کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش بایدن به تردیدها درباره سن بالا و نامزدی مجدد: حس می‌کنم حالم خوب است

چهار توصیه «جورج سوروس» برای موفقیت در سرمایه‌گذاری‌های پرریسک

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها