نیروهای طالبان در ولایت نیمروز به مخفیگاه داعش حمله کرده و دو ستیزه‌جو را کشتند

Taliban fighters
Taliban fighters Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حمله به مخفیگاه نیروهای داعش در «ولسوالی سید آباد» این ولایت، باعث وقوع یک درگیری ۳۰ دقیقه‌ای شده است.

آگهی

نیروهای ویژه دولت افغانستان روز یکشنبه در جریان عملیاتی در جنوب‌شرق این کشور، دو جنگجوی داعش را کشتند و نفر سوم را دستگیر کردند.

بنا بر اعلام حبیب‌الله الهام، مدیر اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز، حمله به مخفیگاه نیروهای داعش در «ولسوالی سید آباد» این ولایت، باعث وقوع یک درگیری ۳۰ دقیقه‌ای شده است.

او افزود که این عملیات، تلفاتی میان ماموران طالبان یا غیرنظامیان نداشته و از مخفیگاه داعش شماری تجهیزات نظامی کشف و ضبط شده است.

خبرگزاری افق نیز به نقل از مقامات منطقه‌ای نوشت که بامداد یکشنبه «انفجاری شدید» در شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز روی داده و «طالبان و افراد مسلح ناشناس» در این منطقه با یکدیگر درگیر شدند و «در این درگیری از سلاح‌های سنگین نیز استفاده شده است».

شاخه منطقه‌ای گروه داعش معروف به «داعش خراسان» از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در اوت ۲۰۲۱ میلادی، رقیب اصلی گروه تندروی طالبان محسوب می‌شود.

طی ماههای اخیر، داعش حملات خود را در افغانستان افزایش داده و هم نیروهای گشت طالبان و هم اعضای اقلیت شیعه افغانستان را هدف قرار داده است.

جمعه گذشته نیز نیروهای امنیتی افغانستان، یک جنگجوی داعش را در جریان عملیاتی در شمال ولایت پروان کشته و سه زن و هفت کودک را دستگیر کردند.

بلال کریمی، معاون سخنگوی حکومت طالبان در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت که «نیروهای داعش جایی در افغانستان یا در میان مردم ندارند و امارت اسلامی هم اجازه فعالیت به آن‌ها نمی‌دهد». او تعداد جنگجویان داعش کشته یا دستگیر شده تاکنون را «صدها نفر» اعلام کرد اما افزود که آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بریتانیا بازداشت سه شهروندش توسط نیروهای طالبان را تایید کرد

بازداشت حامی آموزش دختران در افغانستان؛ سازمان ملل: طالبان باید پاسخگو باشد

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد