مقامات اوکراین خواستار حصر خانگی یک رهبر کلیسای ارتدکس به اتهام توجیه حمله روسیه شدند

رهبر کلیسای ارتدوکس اوکراین
رهبر کلیسای ارتدوکس اوکراین Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان امنیت عالی اوکراین روز شنبه به یک کشیش ارتدکس اطلاع داد که مظنون به توجیه تهاجم روسیه به‌عنوان یک اقدام مجرمانه در بحبوحه اختلاف بر سر یک صومعه مشهور ارتدکس است.

آگهی

سازمان امنیت عالی اوکراین روز شنبه به یک کشیش ارتدکس اطلاع داد که مظنون به توجیه تهاجم روسیه به‌عنوان یک اقدام مجرمانه در بحبوحه اختلاف بر سر یک صومعه مشهور ارتدکس است.

«متروپولیتن پاول»، رهبر صومعه پچرسک لاورا کی‌یف، معتبرترین عبادتگاه ارتدکس‌های اوکراین به شدت مقابل دستور مقامات برای تخلیه این مجموعه مقاومت کرده است.

وی در جریان یک جلسه دادگاه در پایتخت اوکراین، ادعای سرویس امنیتی اوکراین را رد کرد که از تهاجم روسیه چشم پوشی می‌کند. پاول اتهامات علیه خود را سیاسی توصیف کرد.

ماموران سرویس امنیتی اوکراین (SBU) به محل سکونت او یورش بردند و دادستان‌ها از دادگاه خواستند او را در حصر خانگی قرار دهد تا تحقیقات انجام شود. با این حال پس از آنکه آقای پاول گفت که حال مساعدی ندارد جلسه دادگاه به روز دوشنبه موکول شد.

راهبان این صومعه متعلق به کلیسای ارتدکس اوکراین هستند که به داشتن ارتباط با روسیه متهم شده است. مناقشه پیرامون این مکان که به صومعه غارها نیز معروف است، بخشی از یک درگیری مذهبی گسترده‌تر است که به موازات جنگ رخ داده است.

دولت اوکراین کلیسای ارتدکس اوکراین را به دلیل روابط تاریخی‌اش با کلیسای ارتدکس روسیه به رهبری پاتریارک کریل که از حمله به اوکراین حمایت کرده، سرکوب کرده است.

کلیسای ارتدکس اوکراین تاکید کرده که به اوکراین وفادار است و از همان ابتداء تهاجم روسیه را محکوم کرده است و در نهایت استقلال خود را از مسکو اعلام کرد.

اما نهادهای امنیتی اوکراین مدعی هستند که برخی از اعضای صومعه پچرسک لاورا روابط نزدیکی با مسکو داشته‌اند.

صومعه پچرسک لاورا کی‌یف متعلق به دولت اوکراین است و آژانسی که بر آن نظارت می‌کند به راهبان اطلاع داد که اجاره را فسخ می‌کند و آن‌ها تا چهارشنبه فرصت داشتند تا محل را ترک کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گرسنگی کشیدن برای ملاقات با مسیح؛ تعداد قربانیان «قتل عام شاکاهولا» در کنیا از ۲۰۰ نفر گذشت

وزراتخانه‌‌های علوم و بهداشت ایران: به دانشجویان فاقد حجاب اسلامی خدمات ارائه نمی‌شود

ویدئو؛ آیین شست‌‌وشوی پا در کلیسای مقبره مقدس قبل از عید پاک ارتدوکس‌ها