نتایج یک تحقیق: پلیس لندن نژادپرست، زن ستیز و همجنسگرا هراس است

عکس تزئینی
عکس تزئینی Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس یک تحقیق جدید از بزرگترین نیروی پلیس لندن که روز سه شنبه به پایان رسید پلیس متروپولیتن نهادی نژادپرست، جنسیت گرا و همجنسگرا هراس است.

آگهی

نتایج یک تحقیق جدید از بزرگترین نیروی پلیس لندن که روز سه شنبه منتشر شد نشان می‌دهد که پلیس متروپولیتن نهادی نژادپرست، جنسیت گرا و همجنسگرا هراس است.

این تحقیق دو سال پیش در پی تجاوز و قتل سارا اورارد اهل لندن توسط وین کوزنز، افسر پلیس متروپولیتن آغاز شد. تحقیق را بارونس «لویس کیسی» رهبری کرده است.

از آن زمان، یک افسر دیگر به نام دیوید کریک نیز به خاطر ده‌ها تجاوز در دو دهه پیش به حبس ابد محکوم شد و چندین رسوایی دیگر از پلیس بریتانیا نیز خبرساز شد.

خانم کیسی گفته است که اقلیت‌‌‌ها در پلیس بریتانیا از تبعیض از سوی همکارانشان رنج‌ می‌برند و خشونت علیه زنان و دختران به اندازه کافی توسط نیروی‌های مرد جدی گرفته نشده است.

در این تحقیقات یک افسر مسلمان گزارش داد که لباس زیری را در چکمه‌هایش داخل کمد پیدا کرده است، یک افسر سیک نیز می‌گوید همکارانش اسباب‌بازی‌های جنسی در لیوان‌های قهوه به عنوان شوخی قرار داده‌اند.

خانم کیسی در پیش‌گفتار گزارش ۳۶۳ صفحه‌ای خود نوشته است: «من به نژادپرستی سازمانی، جنسیت‌گرایی و همجنس‌جنس‌هراسی در پلیس متروپولیتن دست یافته‌ام. وی افزود که این نیرو «باید خودش را تغییر دهد».

او همچنین نوشت: «وظیفه پلیس این است که امنیت مردم را تامین کند. اکنون بسیاری از لندنی‌ها اعتماد خود را به پلیس برای انجام این کار از دست داده اند.»

پس از قتل استفان لارنس نوجوان سیاهپوست در سال ۱۹۹۳ نیز تحقیقاتی از سوی «مکفرسون» انجام شد که در آن تحقیقات او نیروی پلیس بریتانیا را نژادپرست دانست و اصلاحاتی را به این نهاد توصیه کرد حالا خانم کیسی نیز در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که رفتارهای نژادپرستانه در بین نیروهای بزرگترین اداره پلیس بریتانیا وجود دارد.

پس از انتشار نتایج این تحقیق ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا گفت آنچه در داخل متروپولیتن اتفاق افتاده است « شوکه کننده و غیرقابل قبول» است و «نیاز به تغییر دارد».

آقای سوناک با حمایت از مارک رولی، رئیس متروپولیتن، که پس از اخراج «کرسیدا دیک» در آوریل گذشته به این سمت منصوب شد، قصد دارد از طریق پیش‌نویسی که در ژانویه ارائه شد، اعتماد از دست رفته به پلیس را بازگرداند.

رئیس متروپولیتن پس از انتشار نتایج این تحقیق، آن را « بسیار ناراحت کننده» خواند و گفت: «ما در اینجا یک مشکل واقعی داریم. ما زن ستیزی، همجنسگرا هراسی و نژادپرستی در سازمان داریم و آن را ریشه کن می کنیم.».

این تحقیق، یکی از دلایل «مشکلات سیستمی و اساسی» در متروپولیتن را «مدیریت ناکافی» دانسته است و ۱۶ توصیه به مدیران این اداره ارائه کرده است.

صادق خان، شهردار لندن که مسئولیت این نیرو را بر عهده دارد، روز سه شنبه را «یکی از تاریک ترین روزهای» در تاریخ متروپولیتن توصیف کرد و با آغاز بازنگری در این نهاد گفت «انتظار دارم همه تغییرات به سرعت اجرا شوند».

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خانم کیسی هشدار داده است که شکست در اصلاحات می‌تواند به معنای برچیده شدن نیرویی باشد که بیش از هشت میلیون نفر را در بیش از ۶۲۰ مایل مربع (۲۶۰۵ کیلومتر مربع) در پایتخت بریتانیا اداره می‌کند.

او در مصاحبه با رسانه‌ها گفته است «این اولین گزارشی است که این مجموعه تحقیقات منتشر شده است. اگر سازمانی نتواند خود را اصلاح کند، باید تغییری ایجاد شود.».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ده سالگی جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد»؛ آیا حمایت از آن به قوت خود باقی است؟

پلیس لندن با معترضان به اعمال محدودیت‌‌های کرونایی درگیر شد

چرا نخست‌وزیر پیشین بریتانیا خواستار انحلال سازمان ملل متحد شد؟