صعود بهای ارز در آخرین روز کاری سال؛ نرخ دلار به بالاترین سطح در ۱۰ روز گذشته رسید

تابلو نرخ‌های یک صرافی در تهران(عکس آرشیوی است)
تابلو نرخ‌های یک صرافی در تهران(عکس آرشیوی است) Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود تعطیلی بازار جهانی طلا، قیمت هر قطعه تمام سکه طلا تحت تاثیر افزایش دوباره نرخ ارز در بازار تهران بار دیگر از مرز ۳۰ میلیون تومان عبور کرد.

آگهی

بهای آزاد فروش ارزهای عمده با وجود ثبات نرخ رسمیِ مبادله‌ای در آخرین روز کاری سال جاری خورشیدی به بالاترین سطح در ۱۰ روز گذشته رسید.

در حالی که نرخ کشف شده برای هر دلار آمریکا طی مبادلات روز یکشنبه (۲۸ اسفند) بازار مبادله ارز و طلای ایران همچون دو روز گذشته ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان بود، قیمت فروش هر دلار آمریکا در جریان داد و ستدهای بازار آزاد تهران نزدیک به هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت و به ۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید؛ نرخی که بالاترین سطح از معاملات روز ۱۸ اسفند به شمار می‌رود.

همزمان با کاهش عرضه رسمی ارز در بازار، هر یورو نیز ۵۲ هزار تومان فروش رفت که ۸ هزار و ۹۳۳ تومان بالاتر از نرخ کشف شده در خرید و فروش‌های روز یکشنبه بازار مبادله ارز و طلای ایران بود. 

با وجود تعطیلی بازار جهانی طلا، قیمت هر قطعه تمام سکه طلا تحت تاثیر افزایش دوباره نرخ ارز در بازار تهران بار دیگر از مرز ۳۰ میلیون تومان عبور کرد و نرخ فروش هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به دو میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

معاملات سال جاری بازار ارز ایران با ثبت نرخ ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی برای دلار و ۲۹ هزار و ۱۰۰ تومانی برای یورو آغاز شده بود. قیمت هر قطعه تمام سکه طلا نیز در روزهای آغازین فروردین گذشته ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. بدین ترتیب، طی ۱۲ ماه گذشته، دلار ۸۴ درصد، یورو ۷۸.۷ درصد و هر قطعه تمام سکه طلا نیز ۱۴۸ درصد شاهد افزایش قیمت بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکوردشکنی یورو در سال ۱۴۰۲؛ سکه طلا مرز ۳۴ میلیون تومان را رد کرد

ثبت دوباره یوروی ۵۹ هزارتومانی؛ نرخ دلار به بالاترین سطح پس از تعطیلات نوروزی رسید

تقویت احتمال رفع اختلاف‌های ایران و آژانس؛ دلار تا نرخ ۱۵ روز پیش عقب‌نشینی کرد