جدایی‌طلبان مولداوی: طرح اوکراین برای ترور رهبر خود را خنثی کردیم

ساختمان وزارت داخله دولت محلی «ترانس‌نیستریا»
ساختمان وزارت داخله دولت محلی «ترانس‌نیستریا» Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اوکراین ضمن رد این ادعا از آن به عنوان اقدام «تحریک‌آمیز» کرملین یاد کرده است.

آگهی

مقامات امنیتی در منطقه جدایی‌طلب «ترانس‌نیستریا» در شرق مولداوی روز پنجشنبه اعلام کردند که طرح اوکراین برای ترور رهبر این منطقه را خنثی کردند. 

اوکراین ضمن رد این ادعا از آن به عنوان اقدام «تحریک‌آمیز» کرملین یاد کرده است. هنوز مشخص نیست که مقام‌های منطقه «ترانس‌نیستریا» شواهدی در اثبات ادعای خود ارائه کرده‌اند یا خیر.

خبرگزاری‌های دولتی روسیه به نقل از مقام‌های «ترانس‌نیستریا» گزارش دادند که «مظنونان» به تلاش برای ترور رهبر این منطقه بازداشت شده‌‌اند.

«ترانس‌نیستریا» منطقه‌ای در شرق مولداوی و هم‌مرز با اوکراین است که اکثر ساکنان آن روس زبان هستند. کنترل «ترانس‌نیستریا» یک سال پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق از دست دولت مرکزی مولداوی خارج شد. منطقه «ترانس‌نیستریا» به حمایت‌های روسیه وابسته است.

نگرانی‌ها از بروز درگیری و ناآرامی در این منطقه با توجه به وابستگی آن به مسکو و همسایگی‌اش با اوکراین، از زمان تهاجم نظامی روسیه به این کشور افزایش یافته است.

روسیه ماه گذشته اوکراین را متهم کرد که در حال برنامه‌ریزی برای اشغال «ترانس‌نیستریا» است. اوکراین و مولداوی این ادعا را رد کرده‌اند. با این حال مسکو تاکید می‌کند که هرگونه اقدامی علیه صلح‌بانان خود را که در «ترانس‌نیستریا» مستقر هستند به عنوان حمله‌ای به روسیه ارزیابی خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابتکاری جدید برای کمک به اوکراین؛ لتونی خودروی رانندگان مست را توقیف و به کی‌یف اهدا می‌کند

آیا مولداوی تا سال ۲۰۳۰ به اتحادیه اروپا می‌پیوندد؟

موج تهدید به بمبگذاری در مولداوی؛ بحرانی دیگر برای کشور هم‌مرز با اوکراین