شرکت‌های کانادایی مجوز تولید و فروش کوکائین دریافت کردند

عکس تزئینی
عکس تزئینی Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هدف از این طرح که به موجب آن استان بریتیش کلمبیا به طور موقت از اجرای کامل قوانین جزا معاف شده است مبارزه با انگ‌انگاری علیه مصرف برخی مواد مخدر کم‌خطر‌تر عنوان شده است.

آگهی

یک شرکت کانادایی فعال در زمینه بیوتکنولوژی موسوم به Sunshine Earth Labs روز پنجشنبه اعلام کرد که مجوز تولید و فروش کوکائین را از سازمان بهداشت فدرال این کشور دریافت کرده است.

چراغ سبز برای اعطای این مجوز پس از تغییر مواضع اصولی دولت کانادا در خصوص نحوه مدیریت برخورد با قاچاق و استعمال مواد مخدر داده شده است.

دولت فدرال پیش‌تر اعلام کرده بود که به دنبال یافتن راه حلی برای مقابله با بحران بسیار جدی مصرف بیش از حد مواد افیونی است که تاکنون هزاران نفر را به کام مرگ برده است.

جرم‌زدایی از حمل و در اختیار داشتن مقادیر کمی کوکائین، هروئین و سایر گونه‌های مواد مخدر که به «مواد سخت» موسوم هستند از جمله راه‌کارهایی است که دولت کانادا در این خصوص به کار گرفته است.

اتاوا در همین راستا ماه ژانویه گذشته یک طرح آزمایشی سه ساله را در استان بریتیش کلمبیا واقع در غرب این کشور کلید زد.

هدف از این طرح که به موجب آن استان بریتیش کلمبیا به طور موقت از اجرای کامل قوانین جزا معاف شده است مبارزه با انگ‌انگاری علیه مصرف برخی مواد مخدر کم‌خطر‌تر و موادی که استفاده از آنها افراد را ملزم به دریافت کمک نمی‌کند، عنوان شده است.

حامیان این طرح همچنین خواستار عرضه ایمن تر مواد مخدر نزد افراد معتاد هستند. این دسته از افراد که اعتیاد و وابستگی بالایی به مواد مخدر دارند با خطر فزاینده مصرف بیش از حد مواد تهیه شده به صورت غیرقانونی از خیابان روبرو هستند.

لابراتوارهای شرکت Sunshine Earth Labs بر همین مبنا اعلام کردند که از سازمان بهداشت فدرال کانادا مجوز قانونی «در اختیار داشتن، تولید، فروش، و توزیع برگ کوکا و کوکائین و همچنین مرفین، اکستازی و هروئین» را دریافت کرده‌اند.

مجوز مشابهی نیز ماه فوریه به یک شرکت دیگر آزمایشگاهی در کانادا موسوم به Adastra Labs ارائه شد که تا آن زمان فقط محصولات مرتبط به عصاره شاهدانه را تولید می کرد.

در این مجوز همچنین با تولید «سیلوسایبین» و «سیلوسین»، موادی که در تهیه راون‌گردان‌ها و قارچ‌های توهم‌زا مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف آنها اثراتی شبیه ال اس دی به همراه خواهد داشت، موافقت شده است.

بریتیش کلمبیا پیش‌تر در نوامبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که همانند ایالت اورگان آمریکا از مواد مخدر به اصطلاح سخت جرم زدایی می‌کند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ کانادایی‌ها در اندیشه شکست جاستین ترودو؛ آیا پولیور می‌تواند نخست وزیر بعدی کانادا شود؟

کشف «کوکائین» در کاخ سفید؛ تحقیقات سرویس مخفی آمریکا ادامه دارد

کندن سنگ‌فرش‌های محله خلافکاران در پایتخت دانمارک برای توقف خرید و فروش هروئين