مجله آلمانی اشپیگل: چین تا ماه آوریل ۱۰۰ پهپاد به روسیه تحویل می دهد

پهپاد چینی
پهپاد چینی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مجله آلمانی اشپیگل می گوید به اطلاعات دست یافته که نشان می دهند روسیه تا ماه آوریل ده ها پهپاد نظامی از یک شرکت چینی تحویل می گیرد.

آگهی

مجله آلمانی اشپیگل روز پنجشنبه با استناد به مدارکی که به دستش رسیده گزارش داد که «روسیه در حال مذاکره با یک شرکت چینی برای خرید ۱۰۰ پهپاد برای ماه آوریل است.» 

ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیش از این در بیانیه‌هایی به چین هشدار دادند فروش سلاح به‌ روسیه عواقب سختی برای آنها خواهد داشت. 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه به پکن هشدارداد که «صادرات سلاح چین به روسیه خط قرمز» این اتحادیه است. روسیه که تحت تحریم های شدید غرب خصوصا پس از حمله یکسال گذشته به اوکراین قرارگرفته، تاکنون تنها از ایران و کره شمالی سلاح دریافت کرده است.

 با این حال چینی ها همواره تحویل سلاح به روسیه را انکارکرده اند. به گفته مجله اشپیگل شرکت چینی «جیان بینگو» برای تحویل ۱۰۰ پهپاد به روسیه آماده می شود. 

این پهپادها هر یک توان حمل کلاهک انفجاری بین ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرمی را دارند. اشپیگل در گزارش مفصل نوشته است که پهپادهای این شرکت چینی شباهت زیادی به پهپادهای ایرانی شاهد-۱۳۶ دارد.

 این شرکت در سال ۲۰۱۷ توسط ما جینگدونگ، فارغ‌التحصیل دانشگاه پلی‌تکنیک چین تأسیس شد. این شرکت از سال ۲۰۱۸ با صندوق سرمایه گذاری فناوری‌های پیشرفته نظامی چین همکاری می کند. 

مستنداتی وجود دارند که نشان می دهد این شرکت پهپادهای نظامی را در استان سین کیانگ در غرب چین آزمایش کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله پهپادی مرموز در یمن؛ ابهاماتی که درباره کارزارهای محرمانه ایالات متحده مطرح شده است

گزارش تحقیقی سی‌ان‌ان: پهپادهای ایرانی با قابلیت انفجاری بیشتر برای کمک به روسیه طراحی می‌شوند

حمله اوکراین به سواحل کریمه؛ کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم