وال استریت ژورنال: حمله پهپادی به مجتمع نظامی اصفهان کار اسرائيل بود

تصویری از ویدئوی منتشرشده از انفجار در اصفهان
تصویری از ویدئوی منتشرشده از انفجار در اصفهان Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که مقام‌های آمریکایی و افراد آگاه در زمینه این عملیات، انجام آن از سوی اسرائیل را تائید کرده‌اند.

آگهی

روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد که اسرائیل حمله‌ای پهپادی علیه مجتمعی نظامی در ایران انجام داده است. 

این گزارش تنها ساعاتی پس از انتشار خبر انفجار در اصفهان و تائید حمله به یک مجتمع مهمات‌سازی در این شهر از سوی وزارت دفاع ایران منتشر شده است. در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که مقام‌های آمریکایی و افراد آگاه در زمینه این عملیات، انجام آن از سوی اسرائیل را تائید کرده‌اند. 

وال استریت ژورنال افزوده است که آمریکا و اسرائیل به دنبال «راه‌های جدیدی» برای محدودسازی بلندپروازی‌های نظامی و هسته‌ای ایران هستند. 

در این گزارش از حمله پهپادی شنبه شب به عنوان اولین حمله اسرائيل به مرکزی در ایران از زمان آغاز دوره فعالیت جدید بنیامین نتانیاهو در مقام نخست‌وزیری اسرائیل یاد شده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته وال استریت ژورنال آمریکا همزمان با تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه، اسرائیل را تحت فشار گذاشته است تا اقدام‌هایی در راستای کمک به اوکراین انجام دهد. بنا به همین گزارش دولت بنیامین نتانیاهو نگران است که کمک‌هایش به اوکراین ممکن است با توجه به نفوذ روسیه در سوریه، بر توانایی کشورش برای حمله به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در روسیه تاثیر بگذارد. 

وزارت دفاع ایران حمله شنبه شب را «ناموفق» خوانده است. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز روز یکشنبه در واکنش به حمله پهپادی به یک مجتمع مهمات‌سازی وزارت دفاع در اصفهان از آن به عنوان «اقدامی بزدلانه» یاد کرد. 

وزیر امور خارجه ایران که در حاشیه دیدار با همتای قطری خود در تهران سخن می‌گفت تاکید کرد که هدف از این حمله «ناامن‌سازی» کشور بود. او همچنین گفت که این حمله تاثیری بر «پیشرفت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز» ایران نخواهد گذاشت. 

اشاره حسین امیرعبداللهیان به برنامه هسته‌ای تهران در حالی صورت می‌گیرد که وزارت دفاع ایران هدف حمله شنبه شب پهپادها را «یکی از مجتمع‌های کارگاهی» این وزارتخانه خوانده و اشاره‌ای به نقش این کارگاه در برنامه هسته‌ای ایران نکرده است. 

چند مرکز شناخته شده مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران در استان اصفهان واقع شده است. این برنامه پیش از این بارها هدف انفجارها، حملات سایبری و ترور دست اندرکارانش قرار گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آینده مقابله با ایران هسته‌ای و دیپلماسی با اعراب و آمریکا در اظهارات نخست‌وزیر پیشین و جدید اسرائیل

طرح امانت‌سپاری منشور کوروش به اسرائیل؛ ایران پیگیری حقوقی می‌کند

امیرعبداللهیان: فعالیت مستشاران نظامی ایران با قدرت ادامه می‌یابد