فیلم «پلنگ سیاه»؛ فرانسه نمایش سربازانش در نقش «غارتگران آفریقا» را محکوم کرد

پوستر فیلم سینمایی «پلنگ سیاه؛ واکاندا تا ابد»
پوستر فیلم سینمایی «پلنگ سیاه؛ واکاندا تا ابد» Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نظامیان فرانسوی در بخشی از فیلم سینمایی «پلنگ سیاه؛ واکاندا تا ابد» در حال تلاش برای سرقت دارایی‌های یک کشور آفریقایی نشان داده می‌شوند.

آگهی

سباستین لوکورنو، وزیر نیروهای مسلح فرانسه ارائه تصویری منفی از سربازان این کشور در فیلم سینمایی «پلنگ سیاه؛ واکاندا تا ابد» را محکوم کرد. 

نظامیان فرانسوی در بخشی از این فیلم سینمایی در حال تلاش برای سرقت دارایی‌های یک کشور آفریقایی نشان داده می‌شوند. در ادامه این سربازان که هنگام غارتگری به اسارت در آمده‌اند به مقر سازمان ملل متحد برده می‌شوند. در این صحنه از فیلم «پلنگ سیاه؛ واکاندا تا ابد» سفیر فرانسه در سازمان ملل بابت عملکرد نظامیان کشورش شرمسار می‌شود. 

وزیر نیروهای مسلح فرانسه (دفاع) فرانسه درباره این فیلم سینمایی در صفحه توئیتر خود نوشت: «من قویا ارائه تصویر غلط و فریبنده از نیروهای مسلح‌مان را محکوم می‌کنم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پیش از این یکی از خبرنگاران در شبکه اجتماعی توئیتر به شباهت لباس سربازان فرانسوی در فیلم «پلنگ سیاه؛ واکاندا تا ابد» با لباس نظامیان این کشور در ماموریت سال‌های گذشته در کشور مالی و منطقه ساحل آفریقا اشاره کرده بود. 

وزارت نیروهای مسلح فرانسه تاکید کرده است که پاریس با وجود اعتراض به تصویر ارائه شده از نظامیانش به دنبال سانسور و ممنوعیت نمایش یک اثر هنری نیست. 

فرانسه در جریان عملیات نظامی در منطقه ساحل آفریقا بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ در مجموع ۵۸ سرباز خود را از دست داد. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه ماه نوامبر سال گذشته پایان این عملیات نظامی را اعلام کرد. 

ارتش مالی پس از خروج نظامیان فرانسه از این کشور از گروه روسی واگنر خواست تا به آموزش و تمرین سربازانش کمک کند. پاریس به دنبال درخواست حکومت‌های نظامی مالی و بورکینافاسو برای خروج نظامیان فرانسوی از این کشورها نسبت به تصویری که از ماموریت سربازانش در این کشورهای آفریقایی ارائه می‌شود حساسیت زیادی پیدا کرده است. 

مقام‌های فرانسه تاکید می‌کنند که هدف از ماموریت ۹ ساله نظامیان این کشور در منطقه ساحل آفریقا مبارزه با گروه‌های تروریستی بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعلام برندگان اسکار؛ «همه چیز، همه جا و به یکباره» جوایز را درو کرد

ماکرون به‌ جوانان آفریقا: دشمنان به شما القاء می‌کنند فرانسه دشمن شما است

پوتین ۴ روز پیش از آغاز جنگ اوکراین به ماکرون چه گفته بود؟